Cicciilias Innebandyblogg

1-1



Idag var det premiär i allsvenskan, det var Elfsborg - Bajen och Häcken - Malmö! Jag var så himla nervös inför matchen att jag inte visste vad jag skulle göra! Jag stressar upp mig för de flesta sporter, spelar ingen roll att det ev. inte ens gäller mig! Jaja,  inte så kul att börja säsongen mot favorit tippade Boråsgänget! Men det gick ju helt okej, 1-1 slutade matchen efter ett mål från Emil Johansson som var rent ut sagt gudomligt vackert! Målet finns att se på fotbollsexpressen! Det är värt att titta på! Kommer eventuellt bli säsongens snyggaste! Sen blev det straff till Elfsborg genom att vindlätte James Keene fallit, men inte var det någon knuff inte(!), straffen sattes av Ishizaki, så klart. En minut senare uppstod nästintill samma sak, men den här gången var "Poppen" med på noterna och räddade! Jaja, life is life! Men shit va mycket Bajen folk det var där nere och de var inte tysta en sekund, precis som det ska vara! Jättehärligt! Ångrar djupt att jag inte åkte dit! Nu är även vårkänslorna ordentligt vakna! 

Häcken - Malmö slutade 0-1.

Täby har fått tillökning igen, dennna gång är det en Andreas Ackevi. En bra allroundspelare från Järfälla! Här finns det mer info! Det är ett bra nyförvärv!

Nästa innebandymatch är inte förän på tisdag, jättelångt dit! Men det är skönt att det inte är så långt till Solna iallafall!

Hörs imorgon! // Cicciilia


   
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback