Cicciilias Innebandyblogg

Derby!


Hammarby vann derbyt mellan Hammarby - Djurgården, 3-1! Helt underbart! Bajen va namnet, fotboll e vårt spel, Söder adressen, å ingen kan ta fel. Shit va glad jag är! Nu kan jag sova gott! Hade varit pinsamt om vi hade förlorat mot dem!

Men något jag är så himla trött på är alla domar tabbar. Är så trött på att det mer och mer handlar om hur domaren dömer än spelarnas prestationer. Hur många gånger har inte domarna dömt fel? Det värsta är att det ofta blir match avgörande. Helsingborg - Bajen slutade 1-0 tack vare att domren dömt fel, Poppen var ju låst, men domarna stod och sov! I innebandyn var det ju också lite missar, straffar speciellt, en boll som går ribba, in, ut hinner aldrig en domare med att se! Hm... varför har man inte som i ishockeyn att domarna kan gå och kolla på en sekvens? Speciellt i innebandyn där det kan gå så j´vla fort! I fotbollen skulle nog detta alternativ också fungera. Det tåls att tänka på! 

Ha det så gott alla Bajare och Täbyare ( Det var ett nytt ord:S ), Hyvästi! // Cicciilia!


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback