Cicciilias Innebandyblogg

Hyvä!



Yes! Sverige vann World Challange då de spelade oavgjort i sista matchen. Det blev 5-5 mellan Sverige och Schweiz och Danne satte första målet i matchen i andra perioden. Sen blev det någon form av explotion på uppdateringen. Från att det inte hänt någonting till att det ploppar upp mål och utvisningar gång på gång! Jag tycker att det är väldigt frustrerande att sitta och titta på liveuppdat. Att inte se matchen och sedan få en klarhet hur det egentligen gick är omöjligt. Om man inte ser byterna och målen och misstagen vet man ju inte hur bra/dålig man egentligen var. Frustration. 

I matchen Tjeckien - Finland blev det 5 -11, även där var det en Täby spelare som satte igång målkalaset, Rickie. De "svenska" finnarna, dvs Rickie, Kohonen och Öhman gjorde en riktigt bra match, eller ja poängmässigt iallafall(såg ju inte matchen), de gjorde tillsammans 11 poäng, Rickie 2+2, Öhman 2+2 och Kohonen 1+2, ganska imponerande tycker jag, visst vet jag är de är jättebra med inte så här jättebra! Med facit ihand fattar jag inte varför inte Öhman har fått vara med tidigare, för mig är det ett mysterium, men om någon kan svara på det vore jag tacksam!  

Hannes har nu med sina fyra poäng tagit sig förbi Niklas Jihde som tidernas bästa målgörare i landslagssammanhang, Jihde slutade på 80 medan Öhman jobbar vidare på sin 83 poäng. Hannes kommentar om rekordet var ju helt klockren,

- Jihde ska inte få behålla alla sina rekord, säger Öhman med ett leende. Nej verkligen inte, rekord är till för att knäckas!


Nu har väl Peter Fischerström gått om Jihde i "Flest spelade matcher"... Jihde kommer inte ha många rekord kvar.

Tror att det har skrivit lite fel här! Inte en chans att Sundstedt är född 1898!

 Nu är det vår på riktigt!

Nu ska jag gå och lyssna på lite musik! La la la! Hörs! // Cicciilia!




© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback