Cicciilias Innebandyblogg

Storvreta-AIK



Idag har jag varit på match, vilket var helt underbart, hade grymt mycket innebandyabstinens! Som sagt var, jag kommer att vara grymt otålig i sommar!

Matchen var helt underbar att se på, ett ord, klass! Det finns inga tvivel om att det här är riktiga topplag som tillhör världens bästa! Matchen inleddes bra för min del då Storvreta tog ledningen med 2-0. AIK kom sedan in som ett mer samlat lag och tog igen. Andra perioden slutade 3-3 (1-3). Sedan blev det till slut 4-4 och sen var det dags för förlängning. Det jobbiga med sudden är att man som åskådare (jag) blir så himla orolig så fort det blir det minsta missförstånd på planen, det spelar ingen roll att det inte är en människa i närheten av bollen men ändå blir man helt hysterisk! Hände ett antal gånger i matchen så det blev lite hjärtklappningar för min del. Förlängningen sög... inte ett mål! Men något som inte sög undermatchen var publiken, vilket tryck!  Straffar är kul men det känns som att man lika gärna kan dra lott om vem som ska vinna, det är ungefär lika rättvist, krona eller klave? Tyvärr slutade matchen enligt mig på fel sätt, hade gärna sett Storvreta vinna idag men icke. Mats Carlsson satte avgörande straffen och sen bar det av hemåt. Måste säga att det var ganska duktigt av mig och Helena att ta bussen från Fyrishov kl 22.03 och hinna med tåget som gick 22.10, var dock tvungen att springa till tåget men det var det värt!

Jag satt innan matchen och funderade, den här matchen kunde(om nu inte AIK vunnit) blivit Niklas Jihdes sista borta match i sin karriär. Jag tycker att det är himla sorgligt att han ska sluta, the one and the only Niklas Jihde. Nu när de då vann så måste jag såklart gå på nästa match i Fyrishov. Måste se sista matcherna.

I först period pausen visade Storvreta upp sitt nyförvärv, Fredrik Holtz. Jag tror att han kommer att tillföra laget mycket, han är ju trots allt säsong 08/09s poängkung och han har mycket kvar att ge!

Holtz i Storvreta tröjan!  Niklas Jihdes sista borta?




Imorgon är det säsongspremiär för Bajen, matchen spelas i Borås och kommer att visas på TV4, kl 15.50! Heja Bajen!

Nu är det dags att sova... igen!

Kramilikram! // Cicciilia!


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback