Cicciilias Innebandyblogg

World Challenge!


Idag släptes truppen till World Challenge i Piteå och vi har även nu fyra Täbyspelare med!

Målvakter
Viktor Klintsten, Storvreta~
Daniel Ramsin, Täby*
Peter Sjögren, Warberg

Backar
Kristoffer Asp, Falun
Jesper Berggren, Storvreta
Peter Fischerström, AIK
Mattias Samuelsson, Storvreta
Rasmus Sundstedt, Täby*
Mattias Wallgren, Wiler-Ersigen
Martin Östholm, Pixbo

Forwards
Alexander Bodén, Dalen
Daniel Calebsson, Floorball Könitz
Fredrik Djurling, AIK
David Gillek, Jönköping
Marcus Gullstrand, Helsingborg
Patrik Hagberg, Täby*
Joel Kanebjörk, Storvreta
Christian Mattsson, Västerås
Karl Johan Nilsson, AIK
Kim Nilsson, AIK
Danne Bron Sundbom, Täby*
Magnus Svensson, Warberg

Att Täbys kvartett är uttagen tycker jag är en självklarhet, de har ju gjort en grym säsong, levererade( jag säger bara 3.14!)  även i finnkampen,Västerås. Om de inte tagits ut hade det varit en grov miss av Göransson!

Haha jag skrev ju att Klintsten skulle få vara med i landslaget! Det är han värd efter en säsong som denna! Hans klubbkamrat, Kanebjörk, är jag också glad att se uttagen, han är så himla stabil att det är läskigt och om han skulle göra en miss skulle han fixa misstaget lika snabbt. 

Hm..... man kanske ska ta sig en sväng till Piteå... vi får se! 

Imorgon ska jag en än gång till Uppsala, hoppas verkligen att Storvreta vinner! Jag har fått för mig att de har större chans mot Warberg i finalen...den som lever får se. Nu ska jag dricka teee! 

Nu har Täbys Webbshop öppnat så köp dig en tröja...fort!

Hörs ikväll/imorgon! // Cicciilia  
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback