Cicciilias Innebandyblogg

Sammanfattning


Okej, ska nog skriva den där sammanfattningen som jag talade om! Jag börjar från början. Kari Karke värvas in i ledarstaben, vilket var tur då Conny slutat, allt har en mening! Vet dock absolut ingenting om honom så det ska bli spännande att se vad han är för filur! 

"Dansande målvakten" även kallad Jimmy Heimer har anslutits, men det känns som att Täby har väldigt många målvakter och förvisso skulle Dahlgren iväg men fyra stycken när han kommer tillbaka, känns lite överflödigt. Men förhoppningsvis ger de något annat till klubben! 

SIBF-Skandalen behöver vi väl inte ta igen?

Joakim Nothén är tillbaka och det tragiska är att jag knappt kommer ihåg hans spelsätt osv, jag börjar nog bli lite "guldfiskig" av mig. Kommer endast ihåg att han blev skadad i slutet och sedan försvann han. Men nu är han tillbaka! [Här är iallafall en bild på honom i Sparbankshallen]Btw!  

Säsongskortet är betalat! 

AIK,Warberg och Falun vill ha fem finaler iställer för en, det förslaget tycker jag är ett JÄTTEJÄTTEDÅLIGT förslag, visst man får en mera "rättvis" vinnare men jag tycker nog att det är det som är charmen med en final, det är en match, det står 0-0, båda har lika stor chans att vinna bara allt stämmer för en dag! Om fem finaler:

Robert Schultz, Falun:
- Vi vill ha fem finaler. Det är för två aspekter. För det första är det ekonomin. Vi vill ge klubbarna chansen att få en bra ekonomi. För det andra vill ge den lokala publiken, sponsorer och samarbetspartners chansen att se laget spela final och inte bara hela vägen fram. (Lånad av Innebandymagazinet.se)

Alltså det där med att lokalpubliken ska få se finalen och inte bara vägen dit är skit snack! Vi säger att (mot förmodan) att det är Warberg och Dalen som möter varandra, ska publiken då åka ca 100 mil för att se bortamatcherna, och hur bra mår spelarna efter en sån lång resa, visst kan man flyga men det är ju inte gratis speciellt inte om lagen ska åka minst en gång? Och de som föjler att lag tror jag iallafall skulle vilja se alla delfinalerna, 100 mil är ganska långt, plus att var ska de ha matcherna? Vad tar dagens hallar för publiksiffra, genomsnittet måst ju ligga på max 3000, jag tror att det är fler än så som vill se matcherna! Nej, jag skulle kunna sitta här och komma på nackdelar väldigt länge, visst finns det fördelar men nackdelarna är fler! EN final i Globen är för mig ultimat!

Ursäkta för att jag skriver lite osammanhängande med det blir så när jag är upprörd!

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia<3




    
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback