Cicciilias Innebandyblogg

AIK-Storvreta



Jag var grymt nervös inför den här matchen, två riktigt bra lag, två riktigt bra coacher, kan bara leda till en sak, spänning! Vilken match det blev. 1-1 efter första perioden, otroligt jämnt. Sen i andra drog storvreta iväg, 5 snabba mål men sedan började slarva och släppte in 2 mål. Storvreta tog med sig slarvet i sista och AIK kunde komma ikapp, Jihde gjorde ett mål men det var en riktig bandy sving, men det blev ändå godkänt. Med 2 minuter kvar stod det 8-7 men självklart kom Mika upp en en gång när det väl behövdes, 8-8, sudden. Tryck från båda lagen men tillslut avgjorde Joel Kanebjörk, första semi-finalen avklarad,  1-0 i matcher till Storvreta! Jag kan ju säga att jag hade hjärtklappning genom hela matchen, f´n att jag inte var där, hm, jag skulle gått ensam! Jaja på fredag blir det Uppsala och förhoppnings vis en lika underhållande match som det blev idag! Hannes Öhman plockade idag 3 poäng, inte dåligt och vad skulle innebandyn vara utan Mika Kohonen, han gjorde idag 5 poäng, bra!!

Joel Kanebjörk gjorde avgörande målet i sudden

Mullsjö tog samtidigt emot nya SSL medlemen TT. Tyresö fick stor stryk av Mullsjö, 8-3. Men TT gick antagligen inte förfullt då de redan är klara. Ferraresi gjorde idag 2 mål. Good job! Ska bli riktigt kul att se honom nästa säsong!  

Nu står det även klart att Sirius står klart till SSL, vinst med 5-3 mot Växjö! Det är väldig många lag inom en liten radie nu, Täby, AIK, Balrog, Järfälla, Storvreta, Tyresö, Sirius! Bra, då kan man gå på flera matcher vilket jag inte säger nej till!:D


Ny vecka, nya matcher, bara att njuta! Ha det så bra! // Cicciilia 


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback