Cicciilias Innebandyblogg

Årets spelare!



Nu har juryn äntligen tagit ut säsongens bästa och värdefullaste spelare och Täby har med 3 st! Trevligt! De som tagits ut från Täby är verkligen värda det, dock skulle jag nog kunna plocka ut lite fler spelare från Täby!  
 
Danne Bron-Sundbom har gjort hela 60 poäng, vilket är en klar förbättring sedan förra året och inte en enda utvisningsminut! Han har levererat och tagit sig in i landslaget och även där levererade han efter bara 3.14 minuter! Har varit en ledstjärna för Täby! 

Rasmus Sundstedt har varit  stabil som ett berg på backlinjen men även producerat en hel del framåt! Även han tog sig in i landslaget och gjorde en bra insatts. Han var ett av Täbys bästa nyförvärv, en nyckel till framgång, en hög lägstanivå! 

Rickie Hyvärinen, vad kan man säga, sjukt bra i år! Fick tillslut ihop 55 poäng i poängligan, vilket var en 6:e plats! Utan honom hade det nog inte blivit något VM-guld till Finland. Även han har varit en ledstjärna för laget. eller ja, båda lagen. Hyvä!    

Här är alla herrkandidater.

Ketil Kronberg
Karl-Johan Nilsson
Mattias Samuelsson
Danne Bron-Sundbom*
Magnus Svensson
Mika Kohonen
Rasmus Sundstedt*
Fredrik Djurling
Fredrik Holtz
Rickie Hyvärinen*

Varför har innebandy.se valt att lägga upp så konstiga bilder på spelarna, alla ser as rädda ut! Haha det är även lite kul att om man går in på "årets spelare" listan och trycker på Mika Kohonen så kommer man in på Sundstedts "profil"! Jättekul, då jag är lite sömnig! Haha!

Någon som jag skulle vilja plocka ut ur Täby är Tomas Ahlm, han ger verkligen alltid 110%, gör väldigt sällan misstag, han kämpar alltid på förfullt men det känns som att han aldrig får den beröm han förtjänar! Han är grymt duktig! Kämpar i skuggan! Det är nog dels därför han inte är uttagen och dels för att konkurrensen är hård men... han är grym!



På damsidan har Täby också en nominerad, Sara Bergström. Skäms lite över att jag knappt sett henne spela och har ingen bra ursäkt heller, jag får helt enkelt bättra mig till nästa säsong! 



Idag hade jag som sagt dans, har lärt mig ett nytt grundsteg, Padebore. Haha, det gick bra första höger och första vänster men sen pallade inte min hjärna mer. Jag kar ju lite problem med koordinationen! Sen åkte Bergo hem till mig och jag var tvungen att gå in i en "skog" och ta lite bilder! Fint väder idag! Underbart!

Underbart med vår!

Ha det så soligt! Men imorgon kl 19.00 ska ni vara inne och titta på sista och avgörande kvartsfinalen mellan Warberg-Falun på Tv4Sport! Heja Falun! 

Massor av kramar! // Cicciilia





© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: CTFC

Du har väl noterat att din blogg numera länkas från Caperio Täbys hemsida. Keep up the good work!

2009-03-26 @ 11:08:41
Skrivet av: Bergo

Den nya designen är grymt snygg! <3

2009-03-26 @ 21:11:59
URL: http://bestofb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback