Cicciilias Innebandyblogg

Jihde-korv!


Jag vet inte var jag ska börja! Den här dagen har varit crap!

Imorse vaknade jag med lite ångest, då jag skulle redovisa på första lektionen. Men har jag gjort uppsatsen?...nej!
Så jag bestämde mig för att jag skulle skjuta upp detta projekt till på måndag. Sen gav jag mig av till skolan vid tio tiden där spanska stod på schemat...MYS! Skulle senare under dagen göra ett missat spanska prov så det var bra uppvärmning. Provet kändes helt okej faktiskt, ska iallafall ha ett G annars blir jag sjukt ledsen och kommer springa hem och gråta! Mitt i allt fick jag ett överaskande sms, det kom ifrån min kompis som för tillfället är i USA, Emma! Kan meddela alla som känner henne att hon mår prima! 

Sen vandrade jag runt i centurm med Bergo. Jag har nu införskaffat mig ett par svarta jeans, HM för 398kr, det behövde jag! Sedan hade vi lite mellan landningar(Coffé corner, Laising m.m.) innan det bar av till kvällens stora händelse, dvs AIK-Täby!  

Matchen gick från bedårande till dålig, domarskandal, uselt spel m.m.! Vi började sjukt bra och ledde tillslut med 5-0. Men inte skulle vi ha så kul heller, AIK gick från 0-5 till 8-5. H´lvete. Hur kan det skifta så snabbt? Jag ska skriva ner ett antal så har vi den frågan löst!

  • AIK kom till andra perioden som ett helt nytt lag. Och det gjorde de också, de hade fått med sig två nya extra spelare! De kallas domare! Fy f´n va de var mutade. Alla bollar blev AIKs, alla frislag blev AIKs osv. Haha och på toppen av isberget så får vi en hel drös av utvisningar. När Urväder åker ut på upprepade förtelser och inte K.Kranberg då är någonting fel!
  • Miffot som satt på andra sidan och visslade hela j´vla tiden! Shut up!
  • Rickie. Jag tycker att han inte gjorde ett skit på planen, visst han gjorde ett mål, men sen tog det tvär stopp. Han är i en grym formsvacka! Do not like!

När vi satt och väntade på bussen så kom jag på vad äcklerna till domare hade fått som tack till sin s.k prestation! Jihde-korv så klart. Men sen spårade det ut och jag fick mindre bra bilder i min hjärna! Hur kan man vilja ha sitt namn på en korv? Jag menar hur kan det inte misstolkas?

När jag väl kom hem, tror ni inte att mamma skulle hålla på och tjafsa om min skolgång! Jag tror inte att hon fattar hur skoltrött jag är. Det känns sjukt meningslöst, visst jag vet att jag på något sätt bygger upp mitt liv nu men va f´n, Jag pallar snart inte mer. Funderar på att gå till SYV så hon kan hjälpa mig få tillbaka suget!

Men men, vad är en bal på slottet? Glöm den här matchen, 0-0 börjar matchen på måndag, slutspel och sedan Globen! Ni ska dit!


Massor av pussar// Cicciilia


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback