Cicciilias Innebandyblogg

Match...



Hade idag sovmorgon till 12, vilket var väldigt skönt. Jag vaknade vid tjugo i 7 och insåg att jag kunde sova i hela TVÅ timmar till! Lovely! Dagen gick snabbt. hade inga långa och tråkiga lektioner! Nice tänkte jag!

Åkte sedan hem till my friend Bergo då hon slutade tidigare än mig, så hon åkte hem emellan! Sen bar det iväg till centrum för att få i oss någon form av mat! Det fick bli en sallad på någon resturang! Det tog dock 25 min för dem att göra salladen! Hur svårt ska det vara? Det verkade som att de skulle odla grönsakerna innan! 

Match var det sen. Jag fick så otroligt dåliga vibbar när jag kommit innanför glasdörrarna, de flög omkring mig som nattfjärilar runt en tänd lampa! Sen var det ju bara att konstatera att vi förlorat matchen! 4-9. Vad hände? Eller snarare vad det nog vad hände inte! Slarv, slarv och åter slarv! Inte konstigt att vi bara släppte in bollar i egen kasse! Vilken ofokusering! Och när vi väl hade bollen vid mål så passade de oftast en gång för mycket! Jeper Måwe gjorde ett jättebra jobb men hade inte marginalerna med sig! Fick verkligen inte in den! Frustrerande, vilket man även såg att spelarna var, lossnade inte för någon! Inte hade vi med oss domsluten heller! Men något som jag blev en aning aggresiv över var att Täby inte tackade för matchen! Det spelar ingen roll hur arg, ledsen, frustrerad man är, man tackar ändå för matchen! Osportsligt! Jaja på måndag är det 0-0! Bara att börja om! Mot Botkyrka!

Jesper Måwe såg inte allt för nöjd ut!  

Men lite glad är jag ändå! Jag köpte mig en matchtröja idag! Den är så fin! Slog vad med Bergo att om Täby vinner SM- guld så ska jag ha på mig tröjan i en hel vecka! Tog en bild på den idag men det var alldeles för dåligt ljus här! Jag får ta en ny bild imorgon så ska ni få se hur fin den är! Måste bara säga att det är ganska fantastiskt att alla färger "bara" är ljus som reflekteras på olika sätt! Vetenskap är underbart!  

Imorgon ska jag träffa min sysling (Alias: Matilde) (Hahaha) i centrum och ta oss en fika! Hon ska åka till USA nästa vecka så jag måste ju säga "Ha det så roligt" till henne innan hon åker. Hon kommer ju bli borta i tre veckor!
 
Kämpa vidare så hörs vi imorgon!

Jihdekram! Hyvästi! // Cicciilia


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback