Cicciilias Innebandyblogg

Glad dag!



Hejsan! Jag vet inte vad det är med mig men jag är helt hyper idag. Kan vara för att jag haft en kanon dag i lilla, söta Täby! Dock var jag (extremt) nervös över redovisningen jag skulle hålla idag på SOn, men jag fixade det och fick ett plus i kanten! Skolan gick allt som allt väldigt snabbt och smidigt idag! 

På lunchen gick Mika, Julia och jag till Täby centrum då Mika inte hade några pengar på sitt matkort( fy, fy på dig!:D), och när vi går förbi Akademibokhandeln så ser jag den fjärde och sista boken av Twilight serien:D Jag läser den förtillfället på engelska och den är så bra att jag vill läsa det på svenska också! Jippi! Jag hade dock inte tid att springa in och köpa den på en gång så jag gick dit efter skolan istället, så nu står den där i min lilla bokhylla! Vackert!
 
 


När jag väl kommit hem började mina nerver få någon form av anfall (jag är alltid nervös inför en match). Jag satt i två timmar och väntade på att bussen äntligen skulle beje sig mot gröna, sköna Tibblehallen! :D
Måste bara säga att man får så himla bra vibbar när man går in genom glas dörrarna i entren, jag blir alltid så glad när jag tittar ner på CC, spelar ingen roll om hallen är tom eller full, blir alltid GLAD! 

Ikväll var det knappa 600 personer i hallen, lite väl lite va? Jag menar, visst matchen var inte dödsviktig men ändå, att gå på match är kul! Matchen slutade tillslut lyckligt, 9-7 till Täby, samtidigt som Dalen fick stryck av VÄSTERÅS, kan det bli bättre? I och med vinst till Västerås blev vi två i tabellen och fick för en gångs skull välja mot ståndare i kvarten! Balrog blev det så jag och Bergo kommer såklart att gå på både hemma och borta matcherna. Nu gäller bäst av fem! 
Täby har nu också börjat sälja matchtröjor(!) så på torsdag ska jag köpa mig en sådan sötsak, plus att jag nu måste börja betala mina biljetter till matcherna då kortet tar slut, men jag får behålla min plats vilket jag är väldigt glad för! 

Täbys bästa spelare i dagens match var Hagberg, Bron-Sundbom, Rappel och som vanligt Tomas Ahlm! De stod på toppen av isberget!

Rappel gjorde sitt första mål för säsongen! Bättre sent än aldrig!


Här är slutspels duellerna:

Warberg- Falun. Warberg ska vinna denna kamp men mirakel kan ske. Alla minns väl Täby för två år sedan!

Täby- Balrog. Detta kan bli en jämn kamp men jag tror och hoppas att Täby ska kunna knäppa dem på nosen!

AIK- Pixbo. Jämnt men tror att AIK går vidare. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att Pixbo vinner över AIK, de behöver en kall dusch!  

Dalen- Storvreta. Jag tror att Storvreta kommer att stå som segrare. Dalen är bra men Storvreta är för tillfället lite bättre! Mika, Öhman och Samuelsson går nu på full värme!  


Nu måste jag gå och sova så jag är pigg och glad imorgon! See you!

Jihdekram // Cicciilia




 

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback