Cicciilias Innebandyblogg

VM-2014



Det ryktas om att lilla Sverige ska ha hand om VM-2014, det vore ju riktigt trevligt om det skulle ske. Kommer ihåg förra gången VM hölls här (2006), jag ville så gärna gå men icke. Jag fick inte, så jag fick sitta i TV soffan och sura istället! Men man kan se detta som en ny chans att uppleva något (förhoppningsvis) fantastiskt! Hm...guldet måste tillbaka nu... 

Men problemet är även i innebandyn är att Sveriges arenor är... skit dåliga. Små... Genomsnittet på hallarnas sittplatser kan inte vara hög, kan det ligga runt 2000 platser kanske? Visst har vi massor av ishockeyhallar man kan använda men de tar ju inte heller speciellt mycket folk plus att man ser ju ingenting om man hamnar långt ner i raderna. Sverige får helt enkelt se till att bygga bättre och större hallar! Vad sägs om ett "fågelbo"?:D Men för allt i världen, lägg inte VM i Sveriges baksida, det skulle inte kännas bra!:P

Idag är det match i Emirates Stadium, London. Det är Arsenal-Manchester United som spelar om en finalplats i Rom så missa inte det! Matchen börjar kl 20.45 på TV6! Enjoy!

Ja det är väl bara vänta och se hur man löser detta hallfaktum! Ha det bäst! // Cicciilia!


 
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback