Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby-Warberg IC


Hejsan hoppsan! 11-9 till Caperiotäby! Jippii! Måste säga att jag var riktigt nervös innan matchen men det gick ju bra ändå!

Ja idag var det ett riktigt målkalas och även ett utvisningskalas, blev 4x2 för Caperiotäby och 6x2 för WIC och de 20 gjorda målen tar matchen sig in på målrikaste-matchlistan [Här]! Riktigt rolig match måste jag säga, mycket mål, mycket dramatik och förengångs skull en publik som var lite med, spel fyra-mot-fyra vilket öppnar ytor, en straff, Flöjt stod i mål största delen av matchen då Ramsin sagt Tack för kaffet! 

Första perioden var väl sisådär, inte på topp men var ändå jämnt, stod 3-4 efter 20 min. I andra började utvisningarna hagla ner, 7 utvisningar på mindre än 10 minuter,(bara det är ju en bedrift), men det var även i andra perioden som målen ramlade in, och då mestadels in bakom Sjögren. 9-7 efter andra med en straff precis i slutet som lades elegant av Linus Jämtdal! I tredje var det lite trögt men ändå spännande. Hjärtat gick väl i 180 sista fem minutrarna, WIC tog ur målvakten och spelade alltså med en man mer. Blev ett mål för WIC tillslut men var inte så pass på att man blev extremt orolig! Eftre dagens match  är Caperiotäby fortfarande obesegrade på hemma plan vilket känns otroligt bra!

Hur bra var inte Linus Jämtdal idag då?! Oklanderlig! 5+1 rätt in på poängligan! [Intervju från Innebandymagaziet!] Hagberg och Hyvärinen plockade poäng och ligger nu båda två på toppen med 24 poäng vardera! 

Någon som vet var Kalle Berglund har tagit vägen?

Var redan innan matchen riktigt glad då det kom fram en kvinna och sa att jag skrev riktigt bra i bloggen! Gissa om jag blev glad, skönt att veta att det faktiskt är folk som uppskattar den, det  gör ju att jag vill fortsätta skriva! Tack!

Är nu dags för middag! Ha det bättre är jättebäst! // Cicciilia<3  


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback