Cicciilias Innebandyblogg

Statistik


Har haft lite tråkigt så jag har suttit och räknat lite på topp-fyra-lagens statistik.

Räddningsprocent:
AIK* 85% på 8 matcher
Sjögren 83% på 8 matcher
Ramsin 83% på 8 matcher
Klintsten 82% på 7 matcher

*Eftersom AIK har två målvakter har jag ingen koll på vem som stått när. Jag inte tagit hänsyn till dess enskilda insattser utan räknat dem som en.

Det är alltså ganska tätt mellan dessa målvakter vilket är ganska kul att se. Att AIK är i topp kan man inte tro med tanke på den kritik de får/fått och ingen av dem är ens uttagna till landslaget(dock inte mig emot).

Antal mål/match:
AIK 9,1
Caperiotäby 7,7
Storvreta 6,2
Warberg 5,7

Hittills har det spelats 57 matcher i SSL och målgenomsnittet per match är 11 mål! Vadå publikundehållning!!!

Sverige vann alla sina matcher igår mot Tjeckien. Idag ska Sverige möta Finland, respektive Schweiz, två matcher har redan spelats(U19herr och U19dam), både dessa matcherna blev vinst till Sverige! Nu är det alltså Sverige-Schwiez(Dam) och det absoluta tungviktsmötet Sverige-Finland(Herr) kvar för dagen. Hoppas det går bra! Lycka till! 

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback