Cicciilias Innebandyblogg

04-04-10


Hej, jag har ju fallit ganska hårt för innebandyn, och det är jag glad för men något som jag verkligen grämer mig på är att jag inte var med redan från början, innebandyns begynnelse liksom, det känns som att jag har missat så himla mycket, saker som jag heller inte kommer att kunna se i efterhand. Det gnager mig att jag aldrig kommer att få se verken Hellgård eller Augustsson när de var som bäst, att jag inte har sett vad Kokocha gjort för att ta på sig titeln som expertkommentator, att jag inte fick se när Haninge, Lockerud och Balrog var lag som var brutalt bra, lag man hade respekt för. Jag kommer aldrig kunna göra mig en egen uppfattning av som hänt och varför osv. Det är ju väldigt lätt att få tag på gamla fotbollsmatcher att titta på och se de så kallade ”legenderna”. Första innebandymatchen som sändes var en landskamp år 1989 (enligt innebandy.se) men var kan man hitta den, har inte hittat den i sin helhet på internet i alla fall. När sändes första seriematch egentligen? Jag avskyr att jag inte var med från början och det är grymt irriterande att man inte lätt kan se sakerna i efterhand.

Innebandy.se ska kanske uppdatera sin ”säsong efter säsong” flik? Det är 2010 nu, inte 2005.

Kollade igenom lite arkiv och då hittade jag det här:
Även backen Danne Bron-Sundbom, 26 år, hoppar av elitseriesatsningen i Balrog. På egen begäran lämnar han klubben. Enligt tipsen blir Haninge ny klubbadress.
- Jag har sagt det förr och det tål att upprepas. Det finns ingen anledning för oss att behålla en spelare som uppenbarligen inte trivs hos oss. Detta är och förblir vår policy. Vi önskar Danne lycka till i hans fortsatta innebandykarriär, säger huvudtränaren Mika Packalén. (Källa: http://www.innebandy.se/templates/page____2987.aspx)

Tänk om Balrog kunde hållit fast vid den policyn, Karlsson hade varit glad och Balrog hade inte skämt ut sig.

Påminner igen, match imorgon kl 18.45 i Tibblehallen, glada miner!

Ha det bäst! // Cicciilia<3
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: Anonym

Läs www.innebandyenligtmig.blogg.se

hon skriver ofta om Täby det är rolig läsning. Tror du Täby vinner över aik? Hälsningar Tomas

2010-04-04 @ 17:48:46
Skrivet av: CICCIILIA

Jag tror att Caperiotäby har all chans i världen att vinna över AIK och att de kommer göra det! De enda som kan stoppa dem är de själva.:D // Cicciilia<3

2010-04-04 @ 19:41:10
Skrivet av: Anonym

Man hoppas du har rätt. Bra blogg du har Hälsningar Tomas som läser

2010-04-04 @ 23:09:36
Skrivet av: CICCIILIA

Ja verkligen! Och Tack så Mycket! // Cicciilia<3

2010-04-05 @ 14:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback