Cicciilias Innebandyblogg

Vilken notis


Hej!

Börjar med att säga att bortamatchen mot Linköping har även den blivit flytta så att den kan bli en TV-Match. Matchen spelas den 21/2 kl 19.15. Sänds som vanligt på Tv4Sport och sändningen börjar 19.05!

Kafka till Balrog, hur gick det till?

Blev jätteglad när jag såg Sundstedts långa intervju på innebandymagazinets hemsida, sen insåg jag att jag redan läst den. Men för er som inte har det, här är länken!

Nu ska vi klaga på Täbys lokaltidning, Mitti-Täby. Här är det två notiser i samma tidning men på olika sidor.



Första notisen, den till vänster. "20-tal besökare", besökare?. Vill de inte tala om att det är Täbys enda "Elitlag" som de har tagit saker för. Eller att Tibblehallen har en totalbrist på säkerhet, det var ju låst? Eller har det hänt en gång till? Fritidsaktiviteter..., sant, men hur larvigt låter det inte? Elitinnebandy!!!!! 

Notis nr två. Rubriken, "Caperiotäby bestulna i Helsingborg". Så Caperiotäby blev alltså bestulna i Helsingborg den 21/12, samma dag som de spelade hemma mot Helsingborg? Japp, och de förlorade matchen borta också, "Inte nog med att de förlorade borta i superligan mot Helsingborg". Hmm...enligt spelschemat så ska den matchen spelas den 10/3 2011, men okej. Mm, Helsingborg borde kolla hur säkerheten är på Idrottens Hus, det var väl där de spelade?

På riktigt, visst det är bara en lokaltidning men lite koll kanske man ska ha när man skriver om något.

Länk till tidningen.

cicciilia.blogg.se

Ojdå, hade visst mer på hjärtat än jag trodde! Om vi inte hörs innan Nyår så Gott Nytt År! // Cicciilia!

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback