Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby-AIK


Yeeeees! Shit va skönt, är helt skakig, vilken match, tycker väldigt synd om er som inte var där, den här matchen var helt klart den roligaste och mest nerviga match som spelats i Tibblehallen den här säsongen! Herregud va jämt det var, men Caperiotäby var idag, lite finare, lite bättre, 5-4 efter 60 otroliga minuter!

Första perioden var otroligt jämn men ändå gott om mål chanser(15-8). Var tre utvisningar i första men ingen utdelning för endera lagen, 0-0 i första vilket var tack vare grym defensiv! I andra satte Ackevi bollen i målet i numerärt underläge! Vilket mål! Vilket grymt boxplay Caperiotäby har, helt galet bra, måste kolla hur många mål de gjort i boxplay denna säsong! Ledingen blev dock kortvarig då AIK gjorde mål 1.34 efter Ackevi. Råsbrink fixade en U2:a till Ahlm för hög klubba och AIK tog tillfället iakt och gjorde 1-2 genom Gillek. Sen blev det någon form av mål urladdning, på mindre än två minuter gjorde Caperiotäby tre mål(Ackevi, Jämtdal(Edlund),Berglund(Dalbjer)). Helt galet! 4-2 ledning efter 40 minuter spelade! I tredje började domarna, balla ur rent ut sagt, mycket svartgult på deras tröjor ett tag! Tidig U2:a till Caperiotäby, lede till ett tidigt mål till AIK och sedan blev det tvärtom runt nionde minuten, 5-3 efter 14 minuter spelade. AIK gjorde sedan ett till mål i slutet, blev väldigt jobbigt och läskigt sista fem, med ca tre minuter kvar av match slänger Edlund oavsiktligt upp sin klubb i en AIKares ansikte och får en femma dvs spel 4-5 för Caperiotäby, AIK tog även ut Jansson i AIK-målet och spelade 6-4 sista tre minuterna, men med grym defensiv och ett riktigt jävlaronama att Caperiotäby skulle vinna denna match fixade Caperiotäby de sista minuterna och slutresutatet skrevs 5-4 till vita riddarna! 

Att ge Ackevis ett betyg  för sin insatts ikvällens match är inte svårt, var total världsklass på honom idag, oklanderbar helt enkelt! 2+1p och kaptensbindeln på vänsterarmen, snyggt!

Publiken var med i matchen idag, bra med folk, som det ska vara...på alla matcher!

Ingen Danne Bron-Sundbom på planen idag.

Ingen Rickie Hyvärinen på match protokollet, när hände det senast?! Han ligger nu på samma poäng som Kohonen men leder då han gjort fler mål!

Inga slem-oranga uppvärmningströjor! De har ersatts med behagligt vita tröjor!

   
   
   
   
Otroligt underhållande match, tack! Tack även till Anja som idag tog brons!

Nu ska jag sova riktigt gott! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: Lars

Hej! Hur kommer det sig att du gillar Storvreta så mycket? Som Storvreta-fan tycker jag ju iofs bara det är roligt:=)

2010-02-19 @ 11:56:05
Skrivet av: Cicciilia

Hej! Jag tycker att de spelar bra och... vet inte hur jag ska beskriva det, kanske stakt är ett bra ord. Har Storvreta en bra match så har de ett mycket underhållande och spännande "klippklapp-spel", om Storvreta är på planen händer det alltid någonting spännande, det är underhållning. Plus att Storvreta verkar vara ett trevligt lag rent allmänt! Hoppas du är nöjd med svaret annars får du väl återkomma, så får jag göra ett nytt försök! Ha det bra!

2010-02-19 @ 19:28:31
Skrivet av: Lars

Haha jo det var ett bra svar. Brukar du åka och kolla något i Fyrishov också?

2010-02-21 @ 10:43:30
Skrivet av: Cicciilia

Visst har jag gått på matcher i Fyrishov men har

aldrig varit på en seriematch förutom om Caperiotäby stått för motståndet, tar lite för lång tid för mig att åka dit, oftast sänd ju topp matcherna även på TV så då blir jag inte lika mannad att ta mig dit, mycket slit för den korta stund man är där. Var däremot och tittade på alla semifinalerna förutom en förra året mot AIK, både i Fyrishov och Solnahallen!

2010-02-21 @ 17:52:10
Skrivet av: Lars

Tyvärr har ju Storvreta ett rejält slutspelsspöke (och AIK-spöke). Hoppas detta kan undvikas i år. Jag har varit och sett AIK-Storvreta en gång...tyckte deras hemmapublik var riktigt dålig...

2010-02-22 @ 11:02:14
Skrivet av: Cicciilia

Ja, de är bra på att stötta i medgångar, men med motgångar verkar de inte speciellt på hugget, kan dock inte säga att vi är mycket bättre hur mycket jag än skulle vilja...tyvärr!

2010-02-22 @ 22:07:35
Skrivet av: Lars

Haha, jag har ju aldrig varit och kollat på Täby-Storvreta nån gång så jag vet inte hur de är där, men namnet AIK förpliktigar ju en del och jag tycker inte alls de lever upp till de förväntningarna. I Fyrishov lever de upp ibland, men jag undrar om det inte mest är Uppsala-bor som gillar AIK. Dessutom verkar de mest gilla att överträffa andra lags fans snarare än att kolla på själva sporten i sig.

2010-02-23 @ 13:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback