Cicciilias Innebandyblogg

Tråkhelg


Hallå där! Det här måste vara skitdagarnas skitdag, skulle inte klivit upp ur sängen idag det är jag helt säker på med facit i hand, trots att Sverige vann ishockeyn mot Finland i morse, fy fan, men snart är den över. Och vilken seg helg det varit alltså, snö, snö och åter snö, en bortamatch för Caperiotäby vilket för mig blev LiveMatch istället och lite statistik räkning, mycket spännande statistik dock!

Första statistikgrejen är något jag räknade på för nån månad sen så igår var jag tvungen att uppdatera den lite. Har räknat på antalet underlägen efter första perioden, tycker alltid att de ligger under efter första... men uppenbarligen inte.

På de nu 24 spelade matcher har de haft:

Ledning 10 matcher (ca 42%)
Oavgjort 3 matcher (ca 13%)
Underläge 11 matcher (ca 46%)
...efter första perioden.

På de 12 spelade hemmamatcherna har de haft:

Ledning 6 matcher (50%)
Oavgjort 1 match(8%)
Underläge 5 matcher(42%)
...efter första perioden.

Sen har jag även kollat lite på Powerplay och Boxplay, det var lite svårt att få rätt procent osv då de tex i boxplay både gjort och släppt in mål i samma BP så att säga, ska man ta det som ett mål framåt och ett bakåt eller är det ett BP utan resultat? Om det är som i exemplet har jag räknat det som ett framåt och ett bakåt men ta alla siffror med en nypa salt, ok?! 

Vi börjar med PP, 64 PP har de genomfört.
Antal PP...
...med mål framåt, 29 st (ca 45%)
...utan resultat, 33 st(ca 52%)
...med mål bakåt, 3 st (ca 4%)

Sen BP då, 50 BP har de genomfört.

Antal BP...
...med mål framåt, 10 st (20%)
...utan resultat, 48 st (ca 48%)
...med mål bakåt 18 st (ca 36%)

Ja Boxplayen ser ju betydligt mycket bättre ut än Powerplayen, i 1 av 5 boxplay gör Caperiotäby mål på, det är ju väldigt bra, boxplay med mål framåt och utan resultat blir ju sammanlagt 68%(haha som man kan runda upp till 70%) och det är ju superbra, riktigt stark! Men som sagt powerplayet ser ju inte så där jättebra ut och med tanke på hur fantastiskt bra lag Caperiotäby är borde de få mer utdelning än de får. Jadå var det gjort iallafall.

Jag kan verkligen inte förstå att det är sista seriematchen på hemma plan redan på söndag, det känns faktiskt väldigt overkligt, att det har gått så fort men ändå så långsamt. Oj, kände hur gammal jag lät där, haha. Men eftersom det är sista seriematchen så vore det ju riktigt trevligt om det kunde ta sig lite folk till Tibblehallen och vara där kl. 17.00, eller hur? Motståndet denna söndags eftermiddagen är Umeå. Caperiotäby behöver dessa tre poäng för att fortsätta kampas om förstaplatsen med Storvreta så kom och stötta dem! 

Imorgon ska jag ev. till frisören så hon kan fixa till luggen lite, den känns lite sne!
Hoppas att imorgon blir bättre än denna dagen, tror dock att det blir svårt att toppa denna sämstdagen!
Nu blir det OS! Ha det bättre än bäst! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback