Cicciilias Innebandyblogg

Umeå till Grötstaden


Hallå där! Då var det lördag igen, melodifestivalen förpestar än en gång TVn, när ska de sluta hålla på med det där? Det är ju inte direkt som att Sverige kommer att vinna de närmsta 40-50 åren... om vi inte mutar lite... det är kanske det som är planen?

I fredags var det en otroligt lång dag i skolan, massor av lektioner och  treenigheten var splittrad, Mika var sjuk så jag och Fanny var tvungna att klara oss själva, visst gick det bra men man märker att det är någon som saknas så fort någon är borta! Haha men jag och Fanny hade iochför sig kul iallafall, haha speciellt på filosofin! Krya på dig Mika!

Imorgon ska jag faktiskt avnjuta två innebandy matcher i Tibblehallen, vännen Madde spelar imorgon (13.30) så tänkte att det vore väl kul att titta på.:D Efter det blir det springa till Täby Centrum och äta någon form av middag(?) och sedan tillbaka och titta på Caperiotäby-Umeå, Umeå som åkt långt för att komma till Stockholm, som jag numera kallar Grötstaden, plusgraderna har förvandlat fin, vacker snö till äckligt havregrynsfärgad, blaskigt slask, men det blir nog en bra dag det här, om inte rolig!

Caperiotäby behöver verkligen vinna imorgon, med mycket, för att gå förbi Storvreta i tabellen. Ett plus vore även om Rickie Hyvärinen gjorde hur många poäng som helst så att han vinner poängligan... men seger går väl före poängliga vinst så vi kan väl se det som en bonus om det går vägen för Hyvärinen. Förra gången dessa mötes blev det 9-7 till Caperiotäby och Hyvärinen stod för hela 5 poäng (4+1p), det ser ju onekligen hyfsat bra ut inför imorgon, kan dock vara så att Caperiotäby kommer få en "innan slutspels-dipp", men förhoppningsvis inte!

Åh vad jag hoppas att Tyresö/Trollbäcken lyckats ta tag i det sista halmstråt, tycker faktiskt att det vore tråkigt om de åkte ner på en gång, tror att de är bättre än de visat, dock kommer de förmodligen att hamna på kval-plats om inte Järfälla jätteskräller och vinner mot både Warbergoch Dalen och klättrar om TT, om inte kommer de att få kvala och möta Linköping och vem spelar i Linköping... jo the one and only Niklas Jihde, vore en fröjd att se honom spela igen! Så...Time will tell!

Känns alltid som att det är något jag glömt skriva när jag är påväg att publicera, tror jag ska skaffa mig någon form av antekningsbok, men hur töntigt kommer inte det se ut och vandra omkring med den då!? Jaja, Tibblehallen, kl 17.00, be there! Ha det slaskbäst! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback