Cicciilias Innebandyblogg

Finnkampen


Igår hände något riktigt irriterande. På morgonen när jag satt på bussen lyssnade busschaffören på okänd radiokanal och där gick en låt som jag aldrig hört förut och den var helt underbar. Så irriterande att gå och nynna på den och inte ha en aning om vad jag nynnar på! 

Idag togs Finnkampstruppen ut och Caperiotäby har fyra brilljanta spelare med, Ramsin, Sundstedt, Bron-Sundbom, Hagberg. Här är hela truppen:

Målvakter
Viktor Klintsten, Storvreta IBK
Daniel Ramsin, Caperiotäby FC*

Backar
Jesper Berggren, Storvreta IBK
Alexander Egebrant, AIK IBF
Peter Fischerström, AIK IBF
Jimmy Lindblom, Warberg IC
Mattias Samuelsson, Storvreta IBK
Rasmus Sundstedt, Caperiotäby FC*
Mattias Wallgren, Wiler-Ersigen, Schweiz
Martin Östholm, Pixbo Wallenstam IBK

Forwards
Peder Bodén, IBK Dalen
Danne Bron-Sundbom, Caperiotäby FC*
Daniel Calebsson, Floorball Könitz, Schweiz
Fredrik Djurling, AIK IBF
David Gillek, AIK IBF
Marcus Gullstrand, FC Helsingborg
Patrik Hagberg, Caperiotäby FC*
Karl-Johan Nilsson, AIK IBF
Linus Nordgren, FC Helsingborg
Johan Samuelsson, IBK Dalen
Henrik Stenberg, Storvreta IBK
Magnus Svensson, Warberg IC

Kommentar på truppen, ingen Sjögren: känns jättebra ändå, hm.... Egebrant, om man bortser från Sjögren saken så ser jag inte vad han gör som är så bra att han får representera Sverige, hittar det inte. Kanebjörk, var ju  lite små skadad i början av säsongen men är inget fel på honom vad jag vet nu så han hade gärna fått varit med enligt mig. Caperiotäbys Niclas Eriksson behöver yttligare något/några år till men sen ska han vara med. Edlund hade jag gärna tryckt in i truppen...

Var så skönt när Sirius vann på hemma plan mot AIK, det är inte bara Caperiotäby som lyckas förlora mot dem.

Onödigt Balrog, onödigt!

På söndag är det match mot Dalen som Caperiotäby vann förra mötet mot. Söndag, kl 17.00, Tibblehallen, låter det bekant?! 

Imorgon är det handbolls-EM, Sverige-Tyskland, 18.30  på TV4, viktigt möte, glöm inte att titta på matchen!

Ha det bättre än bäst! Tjingeling! // Cicciilia<3



Owl City - Fireflies Jättemysig låt!  

     

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback