Cicciilias Innebandyblogg

Järfälla-Caperiotäby


Hej! Äntligen har jag kommit in ifrån det där busvädret som lurar utanför dörren, snö och blåst är inget att leka med, speciellt om man inte har vattenfast maskara.

Ja det blev en resa till Jakobsberg idag iallafall och jag kan säga att jag helst inte gör om det, lååångt var känslan, men som det ser ut nu så kommer Järfälla inte vara kvar i SSL till nästa säsong, tur för mig.

Till matchen då... första perioden kändes väldigt försäsong, inte rätt alltså, fel pass, slarv, ibland lite oengagerat på något sätt, kan inte sätt fingret på det. Men 0-2 efter tjugo spelade minuter är 0-2! I andra började det faktiskt hända lite. Blev snabbt 0-3 men sen till Järfälla in och efter 7.28 stod det 2-3 men sen ryckte Caperiotäby upp sig igen och smällde in tre bollar till! I tredje var det ganska lugnt, inte många skott från Caperiotäby inte, fem ynka skott på mål, hur gick det till? Järfälla fick in två tröst mål tillslut men mer än så var det inte. 

Dagenspoäng görare(heter det verkligen det?) är faktiskt Kalle Berglund med sina 1+2p, dagens målskyttar var Danne Bron-Sundbom och Rasmus Sundstedt med två mål vardera. Poängliga ledaren plockade idag en poäng.

I kvällens match var Andreas Ackevi lagkapten!

Martin Carlsson spelade idag, kort stund, men ändå!

   
   
Lägger upp fler bilder imorgon, jag och bloggen är inte riktigt överäns!

Ikväll förlorade både AIK och Storvreta vilket betyder att Storvreta ligger på 47p, AIK på 46p och Caperiotäby på 45p i serien. Det är tätt i toppen och alla tre har en besvärlig match framför sig, Caperiotäby tar sig an Siruis (på hemma plan på söndag, kl 19.00!) och det kommer att bli spännande och se hur serien slutar!

Ha det bättre än bäst! God natt! // Cicciilia<3

 
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback