Cicciilias Innebandyblogg

Narnia


Hur mycket jag än fryser, hur röd näsan än blir, hur mycket kylan än biter i kinderna kan jag inte låta bli att tycka att vintern är helt underbar och vacker. Är så underbart att bara titta upp mot himlen och se hur snöflingorna singlar ner! Känns som att Sverige förvandlats till ett litet, vackert Narnia! 

Ja vad ska jag säga egentligen...match nere i Varberg för Caperiotäby på söndag...läskigt. Förra mötet slutade efter en intensiv match med 11-9, men både Caperiotäby och Warberg verkar ojämna, kan alltså sluta hur som helst då. 

Haha, läste Kimmo Eskelinen blogg idag, han hade reagerat ganska starkt på vad Stefan Holm svarat under en innebandy frågesport som innebandy.se gjort då han ska hoppa i ena periodpausen i matchen, Holm alltså. [Här]
*
Poängligan i Svenska Superligan toppas just nu av två finländare. Vad heter de?
– Ingen aning. Det finns någon som heter Eskelinen vet jag. (Rätt svar: Rickie Hyvärinen och Mika Kohonen)
*
Detta svarade Eskelinen med : "Dessutom, har jag idag efter att ha läst detta snackat ihop mig med Rickie Hyvärinen och kommit fram till att Holm inte ska lämna Sparbankshallen utan att veta vad både han och jag heter och kan!

Vi tänkte att Holm skulle få testa att vara innebandymålvakt, iförd enbart sina små hopparshorts och ett linne.
Efter det testet hoppas vi att han vet vem som leder poängligan och att "den där Eskelinen" minsann är svensk!".

Så klockrent! För er som inte läser Kimmos blogg, börja göra det påengång, har en jättebra blogg![Här]

Veckans grej verkar vara att Kim Nilsson blivit skadad och blir borta ca 2 månader, verkar som att alla tidningar i iallafall stockholm skrivit om det, undrar om det vore samma sak med någon i Caperiotäby eller Storvreta? Positiva med denna skada är väl endast att Sveriges backar har en mindre att hålla koll på, han är ju riktigt bra, men skador är aldrig roliga!

Tror att mina funderingar tog slut nu, iallafall för idag! Imorgon väntar ännu en dag av skola, men underbra Mika och Fanny är ju där, tur det, annars hade jag gått under!<3

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia<3

    
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback