Cicciilias Innebandyblogg

Balrog-Caperiotäby KF2


Tjolahopptjolahej va glad jag är nu, 2-0 i matcher till Bajen, nej jag menar Caperiotäby, de har fått  ett grönvitt matchställ som är väldigt lika Hammarbys tröjor så när jag kom in i hallen trodde jag att jag hade hamnat på helt fel match men icke. Är dock kanske inte det snyggaste med grönvita tröjor, "gamla" byxorna och knallgula strumpor, jag föredrar det gamla matchstället men men.

Ja idag hade man nog föredragit team Hammerin, Gustavsson och Råsbrink var inte med i matchen för fem öre, och så fort Karlsson la sig på golvet vart det frislag, visst är det synd om Karlsson efter allt som hänt men så jävla synd om honom är det inte, han låg ju oftare ner än han stod upp! Och när Caperiotäby tog ledningen så fick de en utvisning så att Balrog skulle ha en chans att komma ikapp. Nej, idag hade en mosad mygga dömt bättre än Gustavsson-Råsbrink.

Ja det märktes att det är slutspel det handlade om idag, från början till slut, mycket närkamper, lite små puttar och fulingar. I första kände de på varandra och det hände mycket men ändå inte, Hyvärinen gav dock Caperiotäby ledning till första paus.

I början av andra smällde Kalle Berglund in 2-0 och tro mig, han verkligen smällde upp den i krysset, riktigt snyggt, rätt upp! Sen började det regna utvisningar på planen, 2x2 för Balrog och 3x2+10 för Caperiotäby. 10:an var på Eriksson för "osportsligt uppträdande", vad han gjorde är det nog ingen som vet. När det hettade till mellan Svensson och K. Talme hann jag inte ens reagera innan Ramsin slank emellan dem och ställde sig mellan dem, haha, han kanske är en hemlig Edward Cullen, vem vet! Period med mycket händelser och i 17 minuten gör även Hagberg ett riktigt snyggt mål och det står 3-2 i andra periodpausen.

Tredje hade Råsbrink-Gustavsson fortfarande inte vaknat och gav en tvåa till Berglund som fastnade i någon med klubban som sedan "lossnade" och kom på bollen som låg och väntade på frislag, men vid det här laget var man inte speciellt förvånad. Karlsson utnyttjade PP och kvitterade snabt men sen var det återigen Caperiotäby som förde matchen och fick efter det in 3 bollar bakom Jonsson.  Med 9 minuter kvar tog Balrog TimeOut, men det hjälpte föga och Caperiotäby hade flera lägen att lägga in bollen i tom kasse men valde att hålla i. 60 miuter spelade, 3-6 stod det på tavlan!!

Idag var bäste mål görare Hyvärinen med sina två mål. Dagens poängplockare var fyra stycken, Sundstedt, Edlund, Hyvärinen och Berglund! Efter två matcher spelade har Caperiotäby 4 spelare på topp-10 i poängligan! [Här]

Idag var Bron-Sundbom tillbaka på planen!!!

Som sagt, nya tröjor. Tur dock att de vann så det inte går troll i dem!

Inte en två från Innebandymagazinet idag, var riktigt bra idag! [Här]

Finns inte filmning med i Gustavsson-Råsbrinks regelbok?

Hur kan en biljett kosta 150:-? Visst är det slutspel men man behöver ju inte överdriva.
   
   

Och underbara Falun vann idag över AIK och det står alltså 1-1 i matcher!

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback