Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby-Balrog KF1


God morgon eller ja, god middag!

Ja jag kan ju säga att jag vaknat på rätt sida men det var inte så konstigt att jag var så himla trött, feber är ett faktum, fasiken va bra jag tajmade det med helgen. Boring vad ordet! Sitter nu och tuggar i mig min frukost, smaklösa flingor med smaklös yoghurt...åh va feber är mysigt! 

Det blev alltså en hemma vinst igår för både Caperiotäby och AIK. Hade ju helst sett en borta vinst till Falun än vinst för AIK, men det var ju tydligen tajt så det är väl bara att önska Falun lycka till på hemma plan!

Vinsten i Tibblehallen var ju helt underbar, visst är det matcher kvar men det kändes bra att de äntligen trök ner Balrog några centimeter, att de dödat en del av Balrogs självförtroende, en liten del. 

Dock så var det ut som vanligt i första perioden, underläge känns numera som ett måste än ett jobbigt läge. Blir ändå lite nervös när Balrog  gjorde två mål så tidigt och så tätt men det verkar var det som behövs för att får igång Caperiotäby. När Sundstedt gjorde första målet för Caperiotäby utbröt en stor lättnad i publiken, få gånger som det applåderats så för ett mål! Underbart var det! I slutet av första klev Edlund fram och stänkte in 2-3, han är nog en av de spelare som tagit för sig något otroligt detta år och kommer att vara en stor till gång för Caperiotäby i detta slutspel, Herr Caperiotäby.

I andra gick det lite mindre än 4 minuter innan Hagberg fiskade in en boll och la den i mål, kvitterat. Efter tio minuter spelade Balrog med en man mindre då Lydecker åkt ut för hands. Får tyvärr dra yttligare ett streck för PP utan reslutat. 17.48 blev det en utvisning för Caperiotäby men med en bra kontring och en fin pass från Edlund kunde Hyvärinen lägga in den bakom Jonsson, Hyvärinen som sedan gjorde en helt underbar målgest, leding för första gången i matchen. 4-3 i andra pausvilan!

I början av tredje utökade Hagberg till 5-3 men kort där efter gjorde Balrog 5-4 och det blev en aning nervigt för min del, Balrog hade några chanser att kvittera men tog de inte plus att Ramsin var med. Med 5 minuter kvar tog Balrog time out och bestämde sig såklart att ta ur målvaktern, vilket resulterade i att Hagberg kunde lägga in den i tom kasse med 3 sekunder kvar! Jippiiiii! 

Dagens poäng görare och mål görare var Hagberg med sina tre mål, efter honom var det tre herrar med 2p, alla med 1+1, Sundstedt, Edlund och Hyvärinen!

Sundbom var idag med på uppvärningingen men spelade inte.

Ackevi var som en jobbig, irriterande terrier på planen, shit va bra han är alltså, måste ju vara med på årets MVP!

Betygen beskriver ganska bra hur bra dagens spelare var! [Här]

Kan dock inte säga att jag är jättenöjd med domarna men åandra sidan, hellre Gran och Råsbrink än team Hammerin!
   
   
     

Ha det bäst! // Cicciilia<3

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback