Cicciilias Innebandyblogg

Mitt Landslag



Ikväll under innebandysändningen så presenteras ju VM-truppen och jag kände att jag måste ta ut mitt eget landslag, så......!

Målvakter:
Ramsin(Caperiotäby) och Jansson(AIK)

Stod och vägde mellan Jansson eller Klintsten men tycker att Jansson är mer stabil än Klintsten. Och det finns såklart bara en nummer 1 i världen, Sverige, Tibblehallen... Ramsin!

Backar:
Rasmus Sundstedt(Caperiotäby)
Kimmo Eskelinen(Visby)
Peter Fischerström(AIK)
Andreas Ackevi(Caperiotäby)
Mattias Bult Larsson(Warberg)
Mattias Samuelsson(Storvreta)
Jimmy Lindblom(Warberg)

Varför, varför och åter igen varför är inte Ackevi uttagen? Skulle fått kommit in i landslaget redan förra året! Sen att skita i Kimmo för att han spelar i Allsvenskan är ju rent skitsnack, han ska med! De andra är väl rätt givna!

Centrar:
Fredrik Djurling(AIK)
K-J Nilsson(AIK)
Johan Edlund(Caperiotäby)
Daniel Calebsson(Pixbo)

K-J och Djurling är solklart givna! Edlund, en doldis men en riktigt bra sådan, kämpar och kämpar, är med hela tiden på vad som händer på planen och i spelet! Borde också kommit med i landslaget för längesen! Är väl straffbart att inte ta med Calebsson? 

Forwards:
Magnus Svensson(Warberg)
Kim Nilsson(AIK)
Henrik Stenberg(Storvreta)
Patrik Hagberg(Caperiotäby)
Jim Canerstam(Warberg)
Rasmus Enström(Falun)
Mattias Helgesson(Helsingborg)

De första fyra är menade att göra massor med mål, vilket jag tror att de kommer att göra men om nu det inte skulle bli så, så behövs de tre återstående, de är personer som kommer att kliva fram om så behövs!

Det var det!

// Cicciilia!
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback