Cicciilias Innebandyblogg

Blåsigt


Det blåser väldigt mycket här i Stockholm, tar ett steg utanför dörren och all nerlagd tid på att luggen ska ligga rätt bara blåser bort...ännu ett I-landsproblem!

Ackevi har nu fått sin dom efter att i matchen mot Storvreta fått matchstraff 3 för att sagt "olämpliga" ord. Disciplingruppen har beslutat att han är avstängd från och med idag (6/9) till och med den 12/9, han missar alltså matchen mot AIK!

Jag tycker att det är konstigt att det är "värre" att säga s.k. olämpliga ord än att skada någon fysiskt. Det är alltså värre att kalla någon (i detta fall, fitta) än att förstöra axeln för någon??? Mm..........

Vem är det på Innebandymagazinet som skriver Ackervi hela tiden?

Satt och tittade på TV-matchen i måndags, satt och tänkte för mig själv, "Jaha så då krossade Dalen alltså Umeå med 7-1. Hm...den här matchen har gått fort, klockan är ju bara halv tio, den borde inte vara slut förän om en 40 minuter ungefär". Sen tändes en glödlampa och jag insåg att det var en hel period kvar! Ja det är tur att man hänger med! 

Uppdaterade min drömfemma igår och den ser helt hiskeligt Warbergig ut, tre st Warbergare av 6 spelare.
Något irriterad är jag även över att jag hade den enda Dalenmålvakten som existerar på drömfemman och det var inte han som stod mot Umeå, lurigt va! Tappade alltså hela fyra poäng, det kunde varit de poängen som gjorde att jag inte kom etta på topplistan! Haha skoja bara, det lär inte hända, låt oss säga att jag är mindre bra på det här! [Länk till Drömfemman]

Fick idag ett brev om att jag ska till tandläkaren den 22, kände på mig att det hände något just denna dag och ja visst, Caperiotäby-Sirius stod det i kalendern! Får väl se om ja kommer till Tibblehallen dreglandes och utankänsel i munnen!

Jaha, AIK på fredag, jag är lite osäker på hur det hela kommer att sluta. Caperiotäby är ju inte taggade rent allmänt och är man inte taggad kommer man definitivt inte vinna matchen. Men åandra sidan så är det ju AIK de möter och jag vet inte om man kan möta dem utan att massor av känslor fladdrar upp till ytan. Man får helt enkelt bara vänta och se. Och kameran kommer även att få följa med, gossigos!

AIK Innebandy har lagt upp en hel del saker inför matchen på sin hemsida, gå in och kika där tycker jag! [Länk]

På T/Ts hemsida har de en räknare som räknar besökare och dess medeltal och det står alltid och då menar jag verkligen alltid, att medeltalet är 615 besökare per dag. Kan det verkligen alltid vara exakt 615 personer? [Länk]


Ha det bättre än bäst för bövelen! // Cicciilia<3
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: Johanna

Härlig blogg! Planer för helgen? :)

2010-10-08 @ 19:09:15
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback