Cicciilias Innebandyblogg

Mora-Caperiotäby


Blev som i stort sett hela innebandySverige sa, -Caperiotäby kommer att krossa Mora!

Gör som i förra TV:matchen, skriver inget referat, känns onödigt.

Ackevi är tillbaka men Sundbom saknas!

Mikulski är nu kapten för andra matchen i rad  och det fungerade ju bra idag också!

Målen a lá Sundstedt, de ser så effortless ut (har det svenska ordet på tungan!), de bara sitter som en smäck, pang boom...mål!

Ahlm, ajjjj!

Gaicki gjorde idag sitt första mål i Caperiotäby tröjan idag om jag inte minns fel!

50 i skott på mål, i halvfart! 

Tycker det är så kul att titta på målvakters beteende, istortsett alla målvakter fladdrar med både händer, fötter och huvud och man undrar om han verkligen kommer hålla sig i buren eller om han kommer studsa iväg. Men sen så har vi en trend brytare, Ramsin. Tycker att han inte är det minsta ryckig i sitt "beteende", han har...flow, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men, ja, flow. Bläckfisk... typ, och det verkar ju fungera suveränt!

Då ska vi se om jag har bättre lycka med poängen denna gång då, flest mål idag gjorde Hagberg och Svensson med 2 mål vardera. Assitkung bryts ner i prinsar, Hyvärinen, Hagberg och Ackevi(två assist vardera). Matchens poängplockare blir i dag Hagberg med 2+2p!

Fasiken va sur jag blev när 1-10 målet trillade in, hade behövt att Ramsin nollade. Förlorade 4 ytterst viktiga poäng i Drömfemman! Haha!

Hm...tror att jag för en gångs skull fick ihop en del poäng denna omgång... hm... får se hur det går!
Yes! Delad trea på topplistan för omgång 5, herregud, första gången det går bra för mig!

Kan vara så att jag är segast i världen och inte sett detta men Innebandymagazinet har en T-shirt shop med tröjor mdn innebandy"motiv". Flera tröjor jag skulle vilja klicka hem! [Länk] Tänkte bara berätta det för de som också ev. missat detta!

Nästa TV-match är Storvreta-Falun, en match jag inte vill missa men sändningen börjar 18.20, kom ihåg det gott folk! 

Så, Sirius hemma på fredag(22/10). Lagen emellan, en vinst till Caperiotäby och en till Sirius. Båda vann på hemmaplan. Sirius har plockat upp sig lite och det kommer nog bli en jämnmatch i Tibblehallen! Men varför stå och spekulera när man kan gå på matchen på fredag, kl 19.00 i Sveriges mossigaste hall och få reda på svaret!


Ha det bättre än bäst! // Cicciilia!
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback