Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby - Classic


Wow... nej inte wow som i shit vilken helt underbar match, utan mer i... alltså jag vet inte var jag ska börja. Jag var så glad över att äntligen få se innebandy igen efter sommaren. Försäsongsmatcher brukar oftast vara behagliga att titta på då man vet att man har råd att förlora, det är bara att spela, hitta känslan. Jag måste säga att jag är förbannat besviken på den här matchen, den innehöll istortsett allt som man inte vill se på en innebandy match. Besviken på båda lagen, och då menar jag inte spelmässigt.

Okej... första perioden var ett... ja kan man kalla det skämt, visst brukar Caperiotäby ligga i underlägge efter första perioden men jag menar 0-8, hej och välkommen till Allsvenskan! Första Classic målet kom redan efter 16 sek och andra målet kom 16 sek senare och sen rullade det på så tills det stod 0-8 på tavlan. Dalbjer och Jämtdal drog på sig 2:or vilket inte gjorde det lättare att hålla tätt bakåt! Vid 0-4 så lämnade Ramsin planen och Enström fick ta över.  

I andra så gjorde Caperiotäby faktiskt mål! Edlund(Hagberg) 1-8 och sen kom faktiskt ett mål till, Jämtdal(Kamerer) och man började tror att nejmen siffrorna kommer nog snyggas till rejält, haha! Och även i denna period så blev det en utvisning på Dalbjer men dock av den värre sorten, en femma. Men 11.14 (2.18 kvar på Dalbjers femma) så får en Classic spelare en femma för hårt spel.

Okej, moving forward to period 3. Nyförvärvet Hedengran satte två bollar i nätet och även Dalbjer gjorde mål och blev kvitt för sina två:or. Denna period var nog den värsta av dessa tre, händer upp i ansikten, allmänt jävulskap, hårt och osjyst spel, från båda lagen. Helvetet brakar lös påriktigt med 7 sekunder kvar av matchen då en Classicspelare blir tryckt över sargen. Tre eller fyra röda kort delas ut, helt sjukt! 6-11 blev iallafall slutresultatet.

Det var verkligen inge trevlig stämmning alls i Tibblehallen idag, kunde blickar döda så hade det inte funits många spelare kvar. 

Var en hel del spelare som inte spelade idag, där bland Ackevi, Norrman, Eriksson, Berglund, Mikulski, Urwäder!

Är det bara jag eller påminner inte Hedengran om Ferraresi?
Klicka på bilderna för större format!
   
     
 
Nej nu vill jag bra trycka på Delete i hjärnan och ta bort denna match, pallar inte skriva mer för tillfället, ni får helt enkelt leva med alla sjutton stavfel och tio helt feluppbyggda meningar! God natt! // Cicciilia!

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback