Cicciilias Innebandyblogg

Insatts i Stockholm


Hej, tänkte egentligen blogga imorgon men så insåg jag att det faktiskt är idag som det är precis en vecka kvar tills allt börjar om igen. Känns lite konstigt att det börjar snart...

Idag har jag gjort stora insattser i Stockholm, jag har delat ut kaffe på Halvmaran, visst det låter kanske inte så där jätteviktigt men folk var riktigt glada när de såg allt nybryggt kaffe! Haha! Nej men det var trevligt iallafall, fingrarna är bara lite bortdomnade!

Så...en vecka, en ynklig, kort, liten vecka, sen är det premiär på Hovet. Alltså jag är ledsen men jag måste faktiskt sura lite. Chansen att det blir fullsatt känns obetydligt liten, om tänker efter lite, Storvretas-folk kommer ju vara där, skulle gissa på... vi säger i runda slängar 2000 st. Sen har vi AIK, absolut max 2000 st men det kommer förmodligen bli färre. Sen kanske Caperiotäby, får dit 400(!?!) och Balrog typ 7st. Så totalt har Hovet nu 4407+500(övriga som smålagen osv.)personer på läktaren av ca 8000 platser.... Ingen slående siffra direkt va. Halv tomt. Men tro inte att jag inte hoppas på att jag har fel!

Och sedan ska finalerna 2013 och 2014 spelas inför 30 000 pers på nya Stockholmsarenan............ Hur tänkte de fixa folk dit? Det var inte ens fullt i Globen i våras.

Men vad är en bal på slottet?

Sju Caperiotäby spelare i Polen i diverse landslag, 4 st i Svenska, 2 i Polska och 1 i Finska. [Länk till all statistik]
Caperiotäbys spelare har gjort det bra, sammanlagt 18 mål och 16 assist!

Nr 27 7+2 9 (Hyvärinen)
Nr 10 4+5 9 (Hagberg)
Nr 33 4+2 6 (Bron-Sundbom)
Nr 66 2+2 4 (Sundstedt)
Nr 11 1+3 4 (Gaicki)
Nr 00 0+2 2 (Mikulski)

Ramsin har en räddnings procent på 84% vilket är högst bland de tre svenska målvakterna, de andra ligger på 73%.

Alla lagen har en match kvar. Polen möte Tjeckien(10.00) och Sverige möter Finland(12.00). Sveriges match mot Finland Live sänds på webben [Länk]. (Om inte länken fungerar gå in på innebandy.se och sedan finns en länk på högerspalt).

Har kommit på vem Hedengran liknar, korsa Hagberg och Ferraresi, så får man en Hedengran!

Ingen Måwe och ingen Nothén, man börjar känna hur truppen tar form!



Nu kom jag över 12 slaget iallafall och det är faktiskt söndag. Dags att beställa biljetter till på lördag om man inte gjort det än! Ha det bättre än bäst! // Cicciilia

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback