Cicciilias Innebandyblogg

Klippt var det här


Hej, fick någon form av lyckorus när jag såg "truppen mot Storvreta" på Caperiotäbyshemsida, det är verkligen dags nu! Och jag menar kolla in namnen på dessa spelare[Länk]!

Ramsin, Enström, Sundstedt, Norrman, Jämtdal, Edlund, Dalbjer, Hedengran, Svensson, Hagberg, Sundbom, Ahlm, Johansson, Gaicki, Kandell, Rappel, Kamerer, Ackevi, Mikulski, Carlsson!

Men var är Hyvärinen? Försökte få fram något på finska hemsidan men förstod inte ett jota! Kommit något nyhetsbrev? Nej. Är han på finska uppdrag?

Det har ju i veckan kommit en del efterlängtade nyheter, tennis vinkeln under innebandysändningarna är finito, död, mm det tog ett tag men bättre sent än aldrig!

Första innebandy sändningen är redan på måndag och det är då Falun - AIK! Sändningen börjar som vanligt på TV4sport kl 19.00!

Kommer inte ihåg om jag tipsat om detta förut men på Storvretas hemsida har de något som de kallar Örnkoll, det står där om årets motståndare. Har delat upp lagen i 6 olika inlägg, de går i bokstavs ordning och Capeirotäby är i inlägg nr 2! Kul att läsa som vanligt! [Länk]

Undrade ju för någonvecka sen om Kimmo Eskelinen skulle blogga på något annat ställe nu när Warberg sparkat ut honom! Det har han, han bloggar nu på adressen http://kimmoeskelinen.blogg.se! Skulle kanske behöva göra ett litet ryck på designen, men annars en toppenblogg! 

Gick in på AIKs hemsida och såg att de uppdaterat "Trupp-fliken", och nu kanske ni tycker att jag är jättehemsk men jag höll på att garva ihjäl mig när jag såg hel-kroppsfotot på Gafvelin, ena foten: sko på, andra foten: ingen sko! Inte speciellt kul men jag hade väl en humor-svacka! Gå in på aik.se/innebandy och kolla på truppen. Klicka på Gafvelin och klicka på "snabbfrågor". Läs även "mer om #76", står lite om Michi Kamerer! Kommer ihåg när vi skulle ta skolfoto så hade vi spelat Catch the flag på idrotten nån daginnan och en kille hade sprungit in i en knäckt gren och fick värsta jacket, han hade ett stort, vitt plåster mitt i pannan på kortet!

Ja vad mer har hänt, jo jag har klippt bort de slitna sommartopparna och tagit fram vinterpälsen! Mohaha redo för snön!

Nej men imorgon kör vi! Ha det bra och ses imorgon på Hovet! // Cicciilia!
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback