Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby-Mora


Oj vilken match, en match som hade allt! Katter som gick baklänges, fiskar som simmade uppochner, japp allt...eller?

Nej den här matchen var väl inget speciellt, Caperiotäby gjorde bara det de var tvungna att göra och vann med 9-2 ändå. Hade lite problem med skyttet från istort sätt alla spelare plus att det satt ett stort Caperiotäby problem i Moras bur. Om Moras utespelare var lika bra som deras målvakt var idag skulle de varit ett riktigt bra lag... men nu är inte så fallet och man tackar för tre poäng!

Det blir ett kort referat idag. Första perioden var det Mora som var mest på tårna, verkade vilja någonstans och det räckte till matchens första mål. Kom på ett frislag om jag inte minns fel. Caperiotäby snapade upp sig en aning och sen kom utdelningen både en och två gånger, Edlund och Hagberg! Sundbom får även en skitonödig U2:a för nick.

Sen fortsatte andra perioden i samma tempo som den första spelats i, inte så rapt alltså. Caperiotäby sköt lite och gick på lite och Hyvärinen startade väl Moras fall med ett mål, sedan kom det ett mål till. Mora fick en utvisning och Caperiotäby fick ingen utdelning! Men en av dagens bästa spelare, Sundstedt, satte bollen i mål. Och Sedan blev det ännu ett PP och mål för Caperio. 6-1 efter andra perioden.

I början av sista perioden så tog Liddin av sig uppvärmningskläderna och spelade för första gången på parketten. Han var ju med mot Pixbo men spelade inte. Han gjorde en absolut ok insatts! Det blir nog riktigt bra ska vi se! Även Wallden och Gaicki kom in på planen. Liddin var supernära att få en assist poäng men avslutaren gjorde en mindre bra insatts! 7-1 genom Wallden och sedan blev det två tätta MoraU2:or och Sundstedt klev fram båda gångerna. En av tvåorna fick Holtz för hårt spel då han slagit till Edlund så han blöde ifrån munnen. Inte nice och Edlund blev tillochmed lite grinig på honom. Ja det kom ett till tröst mål för Mora och slutresultatet blev alltså 9-2 till Caperiotäby.

Kapten, Ackevi!

Ingen Urwäder med idag, ombytt men inte med och spelade. Ingen Hedengran heller.

Flest mål idag, Rasmus Sundstedt med sina 3+0p och bakom honom var det Edlund och Hagberg med två mål vardera. Hagberg gjorde idag flest poäng med sina 2+2p!

Bästa spelarna på plan idag, Ramsin, Hagberg och Sundstedt!

Publikmatch idag och det kom 676 personer till hallen, jaha.

Har Mora sen finaste dialekten eller vad, jag blir så glad och känner mig så hemma runt den! Var tvungen att lyssna lite extra när de hade sitt bås framför mig!



Liddin

Hyvärinen

Ramsin

Edlund



Efter Edlunds mål i sista perioden

Mål!

Ramsin

Nästa hemma-match är mot topp-placeringsjagande Dalen, de kommer till Tibblehallen den 14/2, en måndag, det är en TV-match! Men innan dess, Sirius, borta på måndag(?) tror jag.

That´s it! Ha det bättre än bäst! // Cicciilia!
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: tack

Kul med den energi du lägger ner, och det märks att du gillar sporten.

Tänk på att använda stavningsprogram, så kommer läsningen bli ännu bättre! =)



Tack!

2011-01-26 @ 11:18:24
Skrivet av: Cicciilia

Ja jag vet, och jag försöker men jag är för snabb för mitt eget bästa. Läser igenom men eftersom jag "vet" vad som ska stå så hittar jag inte felen! Men jag ska försöka hårdare! Tack! Ha det!;)

2011-01-26 @ 11:29:11
URL: http://cicciilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback