Cicciilias Innebandyblogg

Storvreta-Caperiotäby


Hej, vilken sugmatch vi fick se i Fyrishov. Nej men alltså det var inte bra.

Matchen startade tio minuter senare än vad den skulle göra då de insåg att planen var alldeles för smutsig för att spela på, inte så konstigt om världens största innebandycup pågår samtidigt. Men i alla fall. Storvreta gör ett tidigt mål efter en relativt taggad början. Sen tycker jag att det är en hyfsad första period, känner på varandra, blir chanser åt båda hållen. Storvreta hade väl lite mer tryck men åandra sidan kom det flera kontringar från Caperiotäby. Edlund satte både ettan och tvåan, första målet från en fin passning från Jämtdal och andra, ett dragskott. Ja, 1-2 efter en helt okej period.

I andra började det seeeegt och med en utvisning på Edlund, och ja, det var väl här det började gå utför. 3 Storvreta-mål på ca 3 minuter. Det håller inte. Slarv, slarv och slarv, 4-2 målet får Urwäder ta på sig, man ger inte bort bollen till Öhman. Och sen tillråga på allt kommer det en till utvisning för Caperiotäby, denna gång på Ackevi. Men något positivt i denna röra så klarade Caperiotäby det boxplayet bra och hade någon chans att göra mål! Bra! Sen blir det faktiskt inga fler mål för Storvreta denna period men det var nog mest för att Storvreta hade otur och att Ramsin var bra! Men va fasiken, 4-2 i paus, det är ju bara två mål upp! Hoppet hade inte lämnat mig, helt.

Fem minuter in i tredje så gör Hyvärinen 4-3 och one down, two more to go! Det är ju ingenting i innebandy! Hagberg och Hyvärinen sliter och sliter men boll-fan går bara inte in bakom Klintsten! Båda lagen slet och verkligen ville vinna. Delades ut varsin U2:a. Med fem minuter kvar gör Stenberg 5-3 och Caperiotäby tar sedan Timeout. Tyvärr så petar Stenberg in 6-3 och det är bara att lägga till en förlust i Caperiotäbyregistret.

Kapten idag: Rickie Hyvärinen.

Jag brukar inte kritisera enskilda spelare, men vad gjorde Sundbom på planen idag?

Flest poäng idag gjorde Edlund som för övrigt gjorde en god insatts idag! Ja för det är ju ovanligt, inte!

Hyvärinen i topp i poängligan med 32 poäng!

Jag önska verkligen att Eriksson och Urwäder sköt mer, jag vet att jag tjatar men de har ju båda ett riktigt bra skott!

Ingen Sundstedt idag och det märktes verkligen, visst visar siffrorna att de skulle behöva all hjälp de kan få men rent spel messigt och allt. Märks när en spelare med enorm kvalitet är borta!

Gud vad jag var sugen på att gå på matchen som spelades i Solnahallen igår, AIK-Falun. Underhållning! Och Falun vinst!

Mattias Mikulski



















Usch, Pixbo hemma på söndag. Just nu hoppas jag att det inte blir två-siffrigt till Pixbo. Men åandra sidan är Caperiotäby ett lag av vinnarskallar utan dess like så det är bara att köra. Det står ju 0-0 på tavlan kl 17.00.

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia!


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: Emma

Hej, vilken linje går du? Känner du någon i caperiotäby? :) din blogg är jättebra!! :)

2011-01-07 @ 00:29:14
Skrivet av: Ingrid i Umeå

Tung förlust kan jag tänka mig...

Edlund har gjort TVÅ MÅL I VARJE MATCH (säger inte hur många det är ler) under 2011... :). Dags att låta honom vara med i en "Drömfemma"

Coola bilder!

2011-01-07 @ 01:26:40
URL: http://innebandyenligtmig.blogg,se
Skrivet av: Cicciilia

Hej Emma! Tack så mycket! Om du menar gymnasiet så gick jag på Tibble Gymnasium och läste Samhälle/Samhälle med inriktning stadsvetenskap. Och nej jag kan inte påstå att jag "känner" någon i Caperiotäby! Ha det bra!

2011-01-07 @ 14:27:01
URL: http://cicciilia.blogg.se/
Skrivet av: Cicciilia

Ja den var inte rolig men sånt är livet!

Edlund är verkligen en spelare som inte får beröm nog, han är en spelare av världsklass! Och tack! Ha det bra!

2011-01-07 @ 14:30:51
URL: http://cicciilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback