Cicciilias Innebandyblogg

Studsiga spelare


På tok för längesen jag skrev något på bloggen, men annat har kommit i vägen, bra saker förvisso men ändå ivägen! Så vad har hänt de senaste två veckorna?

Innebandysajten intervjuade "Binge". Länk

Sa många glädjande saker men gladast blev jag när jag läste detta,

Men läget inför i år ser annorlunda ut?

- Helt klart. Ifjol var vi vid den här tiden slutkörda Täby. Nu är vi utvilade, motiverade och fyllda av revansch. Spelarna står liksom och studsar och undrar när vi ska köra igång. Vi är starkare nu än någonsin.

Caperiotäby är för mig spelglädje och kreativitet, så att de står och studsar är ju väldigtväldigt positivt! Och revansch har en förmåga att sätta fart på många!

Binge berättade även att det ser ut som att Sundbom fortsätter, men det saknas fortfarande lite detaljer men att det ser positivt ut! Hoppas!

Som jag sa förut så måste det försvinna spelare från den i nu läget mycketstora trupp, de första som lämnar är Måwe, Kamerer och Ahlm. Så mycket Caperiotäbyhistoria som försvinner! Blir lite ledsen i ögat. Måwe AIK-dödaren, Kamerer,den otroligt stabile backen och Ahlm som alltid jobbat så hårt! Men spelare kommer och går.

Säsongskorten till kommande säsong börjas säljas snart så håll utkik på mailen om ni haft säsongskort tidigare, ni borde fått ett mail. Om ni inte haft säsongskort, se till att skaffa det till denna säsong! Kolla under biljettfliken på Caperiotäbys hemsida!

AIKs Patrik Edgren lämnar nu över kaptensbindeln till KJ Nilsson! KJ säger att det var "Oväntat, hedrande och stimulerande"!

Källa: AIK

Oväntat? Menar han att det är oväntat att Edgren lämnar över bindeln eller att just han ska ta över? Om han nu menar att det var oväntat att just han får ta över och faktiskt menar det, måste han vara världens ödmjukaste! För mig är det ju helt och totalt självklart att det är KJ som ska ta över! Han är ju hur duktig som helst i landslaget och är en jättestor del av AIK! En stor spelare med hjärtat på rätt ställe!

Måste slänga in en lite notis, hur bra är inte FC Barcelona? United hade ju egentligeninte en chans i CL-finalen. Mycket facinerande lag!

Hm, jag måste få ur mig en grej som jag blir så sjukt irriterad över varje gång jag ser det. Blir helt galen när jag ser att stora bloggar lägger upp bilder och skriver att de hittat dem på tex Google. En källhänvisning till Google? Hur menar man då? Google äger inte bilden bara för att den finns där, Google samlar ju bara upp sakerna till ett och samma ställe! Varför är det så svårt att förstå? Jag menar bilder är samma sak som med text, om du hittar något på google och skriver in i en uppsatts eller liknande så bli man ju underkänd på grund av källhänvisningen om man skulle skriva att källan var Google. Fotografen får i "google-situationen" ingen cred alls! Det är så sjukt fel. Om nu bilden inte är värd att källa till, fota bilden själv då. 

(Det har inte hänt med mina bilder(vad jag vet) så jag skäller inte på någon om mina bilder jag bara upplyser att problemet finns. Visst finns det folk som jag lånar ut bilder till, och de vet om vilka de är och sköter det jättebra!)

Jaha nu blev jag upprörd!

Men solen skiner nu och man kan väl säga att det nu är sommar! Ha det bättre än bäst! // Cicciilia!

 
 Maskros
Ruccola Syren


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback