Cicciilias Innebandyblogg

Årets Spelare


Hej hej! Denna säsong slutade inte i Malmö, inte ens i semin men inte mycket man kan göra! Men laget har spelat jättebra i vissa matcher och mindrebra i andra. Men det finns spelare som stuckit ut, spelare som gjort lite extra, som jag tycker är värda lite fler fina ord! Så nu tänkte jag ta ur mina "årets spelare"!

Årets...

...forward
Hagberg.
Den notoriske målskytten som vet var målet står, alla dagar i veckan. Har ögonen på målet varje match och byte. Ligger och fiskar på bollar och får han bara lite utrymme så sitter den oftast i mål. Vann den interna poängligan och kom på femte plats i SSLs poängliga. Fick inte spela speciellt mycket i VM, konstigt med tanke på att han har gjort bra ifrån sig flera år i rad. Det glädjer mig att han är Caperiotäbys i hela fem år till och kommer med säkerhet fortsätta prestera!

...back
Ackevi.
För mig är han en av Caperiotäbys kuggar. Förvisso är han inte en renodlad back och har ju inte spelat på backen hela säsongen, varje match, men han visat upp så bra försvarsspel och ligger på motståndarna hela tiden, måste vara ett riktigt "pain in the as" att möta. Motståndarna får inte mycket utrymme att varken andas eller tänka! Ackevi har ju även ett offensivt tänk, snabbheten och fina handleder för att göra både mål och dela ut läckra passingar! En man för landslaget helt klart!

...klippa
Edlund.
Herr Caperiotäby. Hjärtat i Caperiotäby. En riktigt klippa som står upp för sitt lag och sina lagkamrater, alltid. Gör sällan en dålig match och producerar mål och assist för jämnan. Har en förmåga att visa vägen! Tycker ofta att han påbörjar målskyttet när det låst sig för resterande spelare. Och gör han inte själv mål så lägger han fantastiska passningar framför fötterna på sina lagkamrater. Sen tycker jag att han spelar som lunget själv och är en spelare som jag tycker gett Fair Play ett ansikte. Aldrig ful.

...nyförvärv
Mikulski.
Jag var så glad när jag fick höra att han lämnat Storvreta och skulle byta klubb till Caperiotäby. Han visade fina kvaliteter i Uppsala och han har definitivt levt upp till dem. En back som inte tvekar på att gå på. Är som ett frimärke på motståndarna. Har tyvärr varit lite frånvarande på slutet men över hela säsongen, jättebra. Blir så glad när jag ser honom på planen, brukar faktiskt tänka -Shit, Mikulski spelar verkligen för Caperiotäby! Sen så kommer det ett leende!

...utveckling 
Eriksson.
Jag tycker att detta var ett relativt lätt val. Eriksson var förra året en back som förvisso var duktig men som kändes lite...orutinerad är inte helt rätt ord men ungefär. Skulle inte ha lagt mitt liv i hans händer om jag säger så. Men nu, denna säsong så har han vuxit som innebandyspelare hur mycket som helst. Han har huvudet med sig nu, han tänker innan han gör och när han inte tänker kommer det på rutin. Han har en "tung" fysik som gör att man inte flyttar på honom hur mycket man än vill. Han tar ansvar på banan på ett helt annat sätt än förra säsongen. Plus att han har offensiven och de makalösa skotten! Kan inte göra annat än att ta en ordinareplats i landslaget inom snar framtid!

...Ramsin
Inte så där jättelätt att konkurrera med Sveriges bästa målvakt om "åretsmålvakt" kanske. Rasmin är en av nycklarna till Caperiotäbys framgångar. När han mår bra och har fått igång sitt "bläckfisk-flow" är han outstanding. Fick kritik i början av säsongen för alla mål "han" släppte in men åandra sidan kan ju inte backarna tro på att han tar allt alltid. Tackade nej till platsen som bänk-värmare i VM. Har bara missat en match sedan 2006 och den matchen kom i denna säsong. Nyheten om att han bara missat en enda match spred sig som en löpeld. Och att han bara varit borta en match visar väl ändå hur mycket hjärta han har! Sen är ju lägsta nivån väldigt hög på Ramsin! Tibblehallens och hela Sveriges Nr 1!

...linsluss
Backarna har ju en fördel här då jag sitter som jag gör. Har ju backlinjen precis framför mig, medan anfallarna bara "har" en period där de är vid mig. Andreas Linsluss Ackevi. Japp, kommer ofta med på bild. Varför? Det bara blir så. Plus att han är ju ofta med "där det händer". Och att han varit kapten gör ju att han kommer med på fler bilder som i bilder på domar diskusioner osv.

...ledarstaben
Svårt att skriva om vad exakt ni gjort för att få det här laget att må och spela så bra men något extremtbra gör ni ju tydligen. Ni har fått flera superspelare att skriva på för flera år framåt! Ni har fått dem att att verkligen jobba som ett lag! Ni har gjort att de utvecklats så mycket som innebandyspelare. Ni har lett dem till stora framgångar! Ni har gjort att de trivs! Ni ska ha all cred i världen!

Håller ni med? // Cicciilia♥

Ramsin, en klass för sig!


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback