Cicciilias Innebandyblogg

Storvreta-Caperiotäby Kvartsfinal 1


Hej och förlåtförlåtförlåt att jag inte skrev om matchen igår men jag var så trött när jag kom hem att jag somnade med både kläder och smink på. Men förlåt!

Som sagt var, var duktigt arg igår.
Jaha! Dags att börja då.

Första perioden dominerade Storvreta, kändes lite långsamt för Caperiotäby, inget flow. De kom fram till kassen men de hade inte det där sista! Målen kom ju endast av att Caperiotäby inte var på tårna i försvarsspelet! Det kändes som att de fick härja fritt! Caperiotäbys PP, 7.01, hände nada.

I andra perioden så hoppades man att Caperiotäby skulle vissa lite mer vilka de är och mer jävlarochnama. De är ju som bäst när de är lite smågriniga. Denna period började inte heller speciellt bra, Storvreta tilldöms ett straff-slag som ja, det var en rättvis bedömning. Kohonen gör inga misstag och 4-0. Men Caperiotäby arbetar sig in i matchen och gör sig bättre och bättre. Sundstedt och Hyvärinen vissar sig mer och mer. Sen slänger Sundstedt iväg ett skott, Hagberg snappar upp returen och ÄNTLIGEN kom det ett Caperiotäby mål! Caperiotäby fortsätter göra framsteg, de har kommit igång hyfsat. Caperiotäby-skott kommer fler och fler men inget träffar mål. Sundsedt trampar, skjuter på täck. Suger upp bollen igen och slänger in den i mål! 4-2 i andra pausvilan.

Tredje. Caperiotäby har endast två mål upp till kvittering, det är klart att de kan fixa det! Storvreta håller bollen bra i början. Måwe blir utvisad och Caperiotäby gör det bra, och kör ett Caperiotäbyboxplay, ligger och hugger! Caperiotäby fulltaligt. Caperiotäby får fler och fler chanser men felträff (och bara allmänt ofokus?), inte en boll går in. Fler spelare hade mycketbra chanser! Men det bara går inte!Storvreta gör allt de kan för att sakta ner spelet vilket de tyvär lyckas bra med. Och i denna period så viker domarna ner sig totalt. 4-2 i Fyrishov denna afton...

Som sagt, jag var väldigtarg igår, så där arg att jag bara blir knäpptyst. Jag brukar inte såga sönder domare för att jag tycker att det har en så utsatt position och hur de än vrider sig så har de alltid arselet bakåt. Men igår dagens match var det under all kritik, inte ett rätt i speciellt sista perioden. Så där får det bara inte bli. Och hela tiden så skulle Caperiotäby fått frislag eller fördel i förstaläget men släpper och dömer mot dem i andraläget. Det var väldigt längesen jag var så där upprörd kan jag meddela. Sen kan man ju också resonera, om man inte kan ta kritik för sin bedöming(som domare) så kanske man ska sluta döma matcher eller flytta ner till någon lägre division där det förhoppningsvis är färre saker att hålla koll på.

Några små solglimtar i denna helvetes-match var väl, Sundstedt, Ackevi, Eriksson och Sundbom. Ramma måste också få lite beröm föresten, gjorde några gryma räddningar!

Inte många poäng delades ut igår men Sundstedt blev poängbäst i Caperiotäby med 1+1p!

Med tanke på allt som Caperiotäby fick emot sig igår tycker jag inte att det var så konstigt att det blev "bråk". Såg inget superbråk så länge jag var där så det måste ha hänt när jag gått. - Innebandymagazinet.[Länk] "Det var efter slutsignalen som heta känslor uppstod i Fyrishov. Det blev bråk mellan Caperiotäbys Tomas Gaicki (spelar i polska landslaget)och Storvretas Henrik Stenberg och tror det eller ej även Mika Kohonen var inte så populär efter att hemmalaget vunnit med 4-2".

Tyckte att det såg lite roligt ut, "Spelar i Polska landslaget", jaha. Så om man kommer från Polen så bråkar man med alla? Ja jag vet, det är inte så de menar, men ändå.

Förresten hatar jag Storvretas-intro rök!

Bilder blev det många igår! Här har ni några, typ många bilder!



























Falun vann mot AIK, hm... skadeglädje.

På lördag så är det dags hör andra kvartsfinalen och då är det bara att ta er till Tibblehallen, har ni andra planer, STÄLL IN DEM! Biljetter finns på Caperiotäbys hemsida! Match börjar 17.00!

Nej nu har ni väntat tillräckligt! Dags att trycka på publicera knappen!

Och vad skulle ni nu göra på lördag? Precis! 17.00 Tibblehallen!

// Cicciilia!
© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback