Cicciilias Innebandyblogg

Storvreta-Caperiotäby Kvartsfinal 3


Hej hej! Detta blev ju inte så roligt som jag hade hoppats på. Men vad gör man? Innebandy är innebandy.

Trodde att jag skulle vara mer ledsen faktiskt men det kändes "helt okej" trots omständigheterna. Visst är jag inte på ett solskens humör men inte nere på havetsbotten heller. Har inte kännts som Caperiotäbys år på något sätt. Har varit så upp och ner i serien. Men det är bara på det igen!

Fungerade tydligen inte att byta platser...

Men Caperiotäby spelade så mycket bättre denna matchen än i första kvarten!

Tittade om på Hyvärinen situationen och jag måste säga att en femma var för hårt, som sagt, 2+2 hade räckt om inte bara en. Men femma, för mycket! Man kan väl inte plocka någon för en femma för att man tänker göra en grej? Skönt att det finns folkutan Caperiotäby-ögon som tycker så.

Ingen Mikulski igår...

Ja, vad hittar man på nu då? Hoppas på att det blir en femte avgörande i AIK-Falun så får man åka till Solnahallen och kika lite, ska nog kolla om jag får ta med mig kameran också. Men som sagt, kanske inte blir en till match!

Sen blir det förhoppningsvis AIK-Storvreta i semin och sedan en klassisk final á la AIK-Warberg.

Något positivt i att Caperiotäby åkte ur! Slipper dra sig ner till MALMEAOW! Känns skönt att inte ge något till det där dumma förslaget. Antiantianti.

Hoppas att inte Danne slutar, men det är klart att han ska lyssna på kroppen om den säger ifrån! Men han är egentligen, rent spelmässigt, för bra för att sluta!

Haha, satt ju bland massa Storvreta-folk igår, ojojoj, Ackevi är inte omtyckt för fem öre i Fyrishov! Hur kommer det sig?

Läste en blogg, som fick mig att skratt så jag låg dubbelvikt på golvet. Jag tycker att det är ganska omoget att byta ut sin målvakt i fem sekunder för att sakta ner spelet och bryta rytmen för sedan ta in den gamla målvakten igen. Men vad vet jag, jag är ju bara från Täby och här sysslar man inte med sånt.

Känns konstigt att det är slut, trots att det tar slut varje år.

Kämpar som fasiken i Drömfemman! Ligger idag på 19:e plats. Kämpa Cecilia!

Men bara för att Caperiotäby åkt ur så tror inte att det kommer vara helt dött här på bloggen. Det kommer inlägg! Tänkte ta ut lite "Årets..." och så där. Sen går ju innebandy världen vidare.

Tack Caperiotäby, för en fin säsong! Gått som berg o-dal-banan men det gör inte att man gillar er mindre!;D Ses säsongen 11/12!

Uppdatering: Måste slänga in en länk till ett mycketvälskrivet blogginlägg på Innebandybloggen! [Länk]

Blir nog inte mer än såhär i detta inlägg. Och jag är klar innan 19.00!

Bilder från säsongens sista match för de fina vita riddarna!





 











♥ // Cicciilia!

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?
Skrivet av: metmike

Kan hålla med om att Rickie's femma var hårt dömt. Spelar ingen roll om man träffar eller inte. Domarna tyckte Rickie försökte sätta en armbåge i huvudet på Storvreta spelaren och det är 5min. Jag tyckte det såg ut som om han försökte komma in framför för att täcka bollen. Sedan måste jag informera om att det inte finns någon enstaka förseelse i innebandy som renderar 2+2 på botbänken.

2011-03-25 @ 08:27:56
URL: http://blog.metmike.com
Skrivet av: Cicciilia

Tack för upplysningen!

2011-03-27 @ 21:54:04
URL: http://cicciilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback