Cicciilias Innebandyblogg

Caperiotäby-brillor


Hej hej!

Kändes lite konstigt att se sin text på någon annans blogg måste jag säga, men roligt!

Apropå Ingrid, inlägget som hon skrev igår om den heta diskussionen förbundskapten, skönt att någon utan Caperiotäby-brillor tar upp Jäderlund. Jag menar egenligen på vilket sätt har han inte bevisat att han är en ledare av världsklass? Visst han har ännu inget SM-guld med sitt Caperio men herregud, hur många geni drag har han inte gjort då? Och bara modet att flytta om allt på banan?

Ur en intervju med Jäderlund för några år sedan.[Länk]
En av tränarens viktigaste uppgifter är att skapa trygghet, glädje och harmoni i ett lag. Hur gör du för att klara av det?

- Jag försöker ge mina spelare stort förtroende och utrymme att vara sig själva som individer i laget och även spela den innebandy de trivs med och är bra på. Sedan försöker jag sakta men säkert justera och utveckla deras sätt att vara och agerandet på banan så att det passar ihop med lagets idé. På så sätt känner spelaren sig trygg från början och uppskattad med den han är. Det är viktigt att du får vara dig själv och uppskattas för det, då trivs du!

http://www.coachen.se/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=59

Geni-lampan blinkar hysteriskt!

Den sjukaste vändlingen jag kommer på rent så där är när man vände ett två måls underläge till en vinst, på ca en minut i ett hemma möte mot Järfälla 2009! Och ja det gick att vända uppochner på allt för att han är proffs på matchcoachning och har "uppfostrat" sina spelare väl från början!

Så vad är problemet? Det kan väl knappast bli värre för Sveriges landslag? (Haha, det låter som att de kom nästa sist i VM!)

Nog om det.

Jaha, slutspelen!

Warberg-Linköping
AIK-Falun
Dalen-Pixbo
Storvreta-Caperiotäby

Finns väl bara en match där det känns som att det bara kan sluta på ett sätt och det är ju Warberg-Linköping. Warberg har sätt starka ut väldigt länge och ska vinna.

Men Caperiotäby skulle inte ha en chans mot varken AIK eller Pixbo 06/07 och se hur det gick!

Alla lagen vinner på SIBK och Caperiotäbys möte. Ja utom de själva då.

Storvreta-Caperiotäby. Ojoj, kommer nog bli många sömnlösa nätter. Jag verkligen hoppashoppashoppas att Caperiotäby rycker upp sig. Vet inte vad det är som gör det men Caperiotäby känns alltid så målfarliga emot alla lag förutom Storvreta. Som att Storvreta bara smular sönder deras anfall.

Roligt(tror jag) för Mikulski att möta sitt förra lag så tidigt.

Jag ska till Fyrishov på onsdag, thats for sure!

Alltså, jag känner mig verkligen så neggo till SM-finalen. Det eviga tjatet, VARFÖR MALMÖ? Jag har verkligen ingen lust alls att åka ner dit om det tex skulle bli AIK-Warberg i final. Har inte lust till att slänga varken tid eller pengar på att ta sig dit. Visst en final är alltid en final men jag kan se den på min TV om inte Caperiotäby är där!

Och så kan man ju vända på det, hur många vill åka till Stockholm? Alla såklart, ironi.

Om två år kanske vi kan ha finalen i Finland...

Med detta sagt. Fyrishov ligger bara ett stenkast(eller några) från Stockholm så ta er dit, jag lovar att det kommer bli underhållning! Onsdag 16/3 kl 19.00! Biljetter finns att köpas på Storvretas hemsida!

Slänger upp en glad-bild! Klicka på bilden för att se den i större version!


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback