Cicciilias Innebandyblogg

Kamerer, Norrman, Eriksson


Varje onsdag, kl 12.00 publicerar jag mina spelarpresentationer, alltså hur jag uppfattar spelarna! Tar tre spelare åt gången!

Denna omgång:
#76 Kamerer
#69 Norrman
#61 Eriksson

Kamerer

#76 Kamerer. Kom tillbaka efter jul och förstärkte Caperiotäbys defensiv med sin stabilitet men främst med sin fantastiska rutin. Kanske inte speciellt offensiv men när man har in honom på planen är det inte offensiven man tänker på i första hand, tar man in Kamerer så vet man vill och kommer att få, lugn och inget fladder med bollen. Lugnt och stabilt! Och Kamerer har lyckats undgå kameran något exceptionellt bra, detta är enda bra bilden som jag inte redan publicerat! I have failed!

Norrman

#69 Norrman. Är väl ingen spelare som syns och hörs hela tiden, men han jobbar på. Är väl lite av han styrka tycker jag, att hans humör inte tar över hans spel. Visst är det klart att lite humör måste man ha som människa men han verkar veta vad han ska göra med känslorna utan att flaxa på någon motståndare. Oj vad det där kändes flummig, men kan inte beskriva det bättre. Rätt och slätt, en spelare som jobbar hela tiden!

Norrman

Eriksson

#61 Eriksson.(Detta stycke skrev jag i Årets Spelare-inlägg. Varför jag inte skrev om det? För att det här är precis så jag uppfattar honom.) Eriksson var förra året en back som förvisso var duktig men som kändes lite...orutinerad är inte helt rätt ord men ungefär. Skulle inte ha lagt mitt liv i hans händer om jag säger så. Men nu, denna säsong så har han vuxit som innebandyspelare hur mycket som helst. Han har huvudet med sig nu, han tänker innan han gör och när han inte tänker kommer det på rutin. Han har en "tung" fysik som gör att man inte flyttar på honom hur mycket man än vill. Han tar ansvar på banan på ett helt annat sätt än förra säsongen. Plus att han har offensiven och de makalösa skotten! Kan inte göra annat än att ta en ordinareplats i landslaget inom snar framtid!

Tänkte tillägga att han fick ju även bära kaptensbindeln ett tag och gjorde det mycket bra! Jag vet att jag sprider väldigt positiva ord om denna spelare men han är verkligen så bra! För mig är han helt och totalt självklar att ha på banan, inga tvivel alls!

Eriksson

//Cicciilia


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback