Cicciilias Innebandyblogg

Thank heaven for Tibblehallen


Hej på er alla!

Det var längesen jag skrev ett vanligt blogginlägg, inte bra. Men allt står ju helt still, är så tråkigt måste jag säga. Men nu har vi ju ett start datum! 21 september börjar Caperiotäby säsongen med att möta Falun borta. En onsdag? Hur hade de tänkt att jag skulle hinna upp till Falun, på en onsdag? What? Kul också för Dalbjer att möta Caperiotäby det första han gör. Släkten är väl värst?

Men på söndagen därefter, den 25 alltså, så är det dags att ta sig till Tibblehallen! Skulle gissa på att matchen börjar kl 17.00! Ska bli skönt att komma in i rutinerna då! Ja asså jag längtar redan ihjäl mig till innebandyn börjar, jag skojar inte! Skulle helst sett att säsongen började lite tidigare...gärna igår! 

Apropå Tibblehallen, hade en skit dag idag, eller ja den började bra men sen gick det bara utför. Åkte till Täby centrum idag, skulle prova en klänning, den satt inte alls bra så att säga, tröst köpte en kjol istället. Sen så var det väl dags at vända hemåt igen. Kollade när bussen gick från Centrum till Roslags Näsby. Tänkte -Yes, jag hinner med den som går om tre minuter. Jag ska alltså bara gå ut genom dörren. Ser att bussen står där. Går lite fortare och tar ur plånboken, får ögonkontakt med busschaffören och han ÅKER. Seriöst!!! Va faan! Kollar på klockan, 36 och bussen skulle gå 38. Bravo liksom! Tänkte skit samma, jag går till Roslags Näsby då. Tänker inte vänta en halv timme på bussen när jag faktiskt har ben som jag kan använda. Vänder inåt igen går ut mot biblioteksgatan. Börjar droppa lite från himlen men jag tänkte att det gör ju inget om det inte regnar mer än så här. *Fäll* sa det och himlen öppnar sig och blir dyngsur på de femtio meterna jag hade kvar innan jag kom in i Tibblehallen och bara kände -Vem är det som hatar mig, vad har jag gjort nu då? Vad är problemet?
Hade god lust att skrika lite.

Tibblehallen räddade alltså mina skor idag! Thank heaven för Tibblehallen!

Och sen, max fem minuter efter att jag tagit skydd i Hallen, går jag ut med paraplyet i ena handen och gissa vad? Det hade slutat regna!!

Ont i fötterna hade jag också...

Vilka I-lands problem man har...

Jaja, nu är denna dag över och den kommer aldrig mer tillbaka.

Tillbaka till innebandyn.

Helsingborg bara väller in nya spelare och då inga dåliga spelare så att säga. Fattar dock inte hur de har råd. Kommer de göra en Västerås 2012? Det är ju inga billiga spelare de valt! Eller ledare för den delen heller.

Gittan skrev för inte så längesen om just Helsingborgs värvningar! [Länk]

Caperiotäby ska som väntat till Smögen i sommar! Jag vill också! Jag vill, vill vill! Får se hur det blir med det, om jag tar mig ner eller inte.

Kan de inte åka till Båstad också, skulle förenkla lite saker!

Har tittat flera gånger på truppen, det måste bli spelare som lämnar. 22 utespelare plus 5 nya. 27 spelare alltså. Undrar vilka som säger hej då?

Blir ingen spelarpresentation imorgon, drar till med den lama ursäkten, hinner inte. Men det är Sundstedt och Hagberg som står på tur.

Folk börjar nu ta studenten, första som jag vet tar imorgon redan! Kan inte fatta att det redan gått ett år sedan man själv var där. Var tog tiden vägen?

Lägger upp en väldigt grön bild, i Tibblehallens ära kan vi säga!

Grönt är skönt

Ha det bättre än bäst! // Cicciilia

© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback