Cicciilias Innebandyblogg

Danne Bron-Sundbom


Blir en lite speciell spelarpresentation idag. Tänkte skriva om Danne Bron-Sundbom idag och eftersom det finns så mycket att säga om honom så kände jag att han får ett eget inlägg!

Sundbom

Danne Bron-Sundbom. Det finns verkligen bara en av honom. Tur är väl det, tycker vissa. Och vissa tycker att vi behöver fler som är som honom!

Han är för mig Caperiotäbys ansikte utåt! Det är han som tar intervjuerna för det mesta, han tar hand om pressen osv. Och han är så ärlig i intervjuerna, det är och känns verkligen som att det är Danne Bron-Sundbom som verkligen står där, inte någon plast-Sundbom. Han säger vad han tycker och känner vilket jag tycker är helt underbart. Ibland är dock hans ärlighet inte speciellt uppskattad och blir ivissa fall inte speciellt omtyckt, så att säga. Men jag tror merparten av innebandysverige älskar honom, just för att han är så ärlig, han BERÖR! Han berör alla! Både positivt och negativt förvisso. Men det viktigaste är väl att man berör och inte kommer med tomma ord?

Sundbom

Det där med att beröra alla, när jag i vintras satt och kollade på intervjun med Sundbom efter Caperiotäby vinsten nere i Varberg gick min mamma förbi. Hon frågade om det där var Sundbom på videon?

- Ja det är det.

-OK, det är han som är lagkapten va?

-Nja...eller jo det kan man väl säga!

...

-Varför undrar du föresten?

-Nej jag tycker bara att han alltid är med i intervjuerna och han verkar alltid så ödmjuk och mån om sina medspelare. Han berömer alltid hela laget, han verkar ha såna kvaliteter som alla lagkaptener borde ha för att bli en bra sådan!

Detta säger alltså min mamma som inte är speciellt intresserad av varken Caperiotäby eller innebandy!

Sundboms styrkor på planen är dels hans hjärta till sporten och laget, han ger verkligen aldrig upp på dem! Kämpar och kämpar. Han vill spela! Sen är han ganska duktig på att snurra upp motståndre upp på läktaren med sina markzorros! Och även där berör han, vissa tycker att han ska sluta snurra omkring och vissa älskar det! Spelsinne.

Han har en förmåga att kliva fram när det verkligen behövs! T.ex. avgörande semifinalen mot AIK förförra säsongen, han gjorde fyra mål och var helt fantastiskt bra! Det var verkligens hans match, spelade helt perfekt! När hans huvud bestämt sig för vinst så gör han verkligen allt för att det ska bli så! 

Sundbom

Nu väntar man alltså på ett svar om Sundbom, #33, Poeten, ska forstätta i Caperiotäby, och ännu mer om han ska fortsätta spela innebandy! Han har ju haft lite skadeproblem till och från och kroppen börjar väl säga ifrån. Men för mig så är han rent spelmässigt och mentalt för "ung" för att sluta spela! Plus att han har ju inte fått sin guldmedalj än!

Sundbom

Om han fortsätter spela, så kommer han i vilket lag han än kommer spela i fortsätta leverera! Hm..han kanske kan bli tränare i Caperiotäby (om han inte spelar förstås, eller bli spelande tränare)! Skulle passa honom bra tror jag!

Så, suma sumarum, en fantastiskt innebandyspelare, den där 33:an!

Sundbom

//Cicciilia♥


© Alla foton i bloggen är mina egna, om inte annat anges

Vill du säga något?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback